"Vad i helvete vill du ha?"

Inlägg #1: Postat: 2002-06-10 13:09:00
Madeleine
Barn som har heterosexuella föräldrar har inte alltid sina egna föräldrar som förbilder, utan det kan vara lärare eller kanske någon annans förälder. Så om det är så viktigt med både en manlig och en kvinnlig förebild tror jag ändå inte det blir några problem för de homosexuellas barn eftersom de kommer kunna hitta andra förebilder utanför familjen.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-10 15:17:00
Carola
Håller med Madeleine. Samt hur många idag växer upp med båda sina föräldrar? Alltså en manlig o en kvinnlig. Hur många ensamstående föräldrar finns det. Och Ja! det är diskriminering att inte tillåta alla en PRÖVNING i rätten att adoptera.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-10 19:01:00
sophia
Hur många har egentligen missat ordet PRÖVAS i den här debatten?
Inlägg #4: Postat: 2002-06-10 19:13:00
Carola
Precis Sophia. Det gäller prövning i en adoptionsfråga, för den som önskar adoptera. Det är diskrimenering att inte tillåta detta pga. sexuell läggning.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-10 20:08:00
Kalle G
Jag funderar på vad som kommer att hända med den tjänsteman på socialstyrelsen som får in den första ansökan. Vad är oddsen att han kommer att kunna/våga göra en opartisk prövning, när priset för ett avslag är att hängas ut i media som riks-homofob av RFSL-maffian? Och kommer våra kloka och aktade riksdagsledamöter att stödja honom då?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-10 23:09:00
Bertram
Kalle G >> Jag tror att du faktiskt har fel. Hela den här lagen känns som ett slags spel för gallerierna och röstfiske. Personligen tror jag att det kommer att dröja många år innan den första homoadoptionen lustigt ord förresten går igenom.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-12 23:39:00
Amanda
Jag håller med dej Bertram, torr inte att det kommer att bli särskilt lätt för homosexuella att adoptera fast det är lagligt.Tyvärr.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-13 12:35:00
"Inget emot homosexuella"
Jag undrar hur barnens syn på kärlek mellan två människor blir när de växer upp med två mammor resp. pappor som kramas/kysser varandra osv, blir det inte svårt för dessa barn att finna sig själva och sin så småningom sexuallitet.
Inlägg #9: Postat: 2002-06-13 12:39:00
Claes
Carola!
Hur många växer upp med sina föräldrar och hur många är inte ensamstående...Bara för att det yvärr finns så många barn som ändå växer upp med en förälder så betyder ju inte det att det är okej.
Man måste ju utgå ifrån det bästa hur skulle annars samhället se ut.
Inlägg #10: Postat: 2002-06-14 11:42:00
Malin
Det är sedan länge tillåtet att adoptera som ensam vuxen. Alla som talar om att barnen inte får förebilder av båda könen borde kanske försöka få bort den ordningen också?

Har själv vuxit upp med endast en mamma, men har hittat manliga förebilder i grannar, lärare m m. Det viktiga är ju att någon/några älskar en.
Laddar...