|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-10 20:46:00
|
|
st |
Min mamma visste inte att det var fotbolls-VM och hon läser flera tidningar varje dag, tittar på TV osv. Är man totalt ointresserad av fotboll så är man.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-10 22:07:00
|
|
Lena V |
Min mamma vet att det är fotbolls-VM, trots hennes totala likgiltighet över det faktumet är det en omöjlighet att ignorera när tidningarnas löpsedlar och TV;s tablåer är fyllda av detta ovannämnde VM. Horace är en ytterst löjlig snobb som -förhoppningvis - får uppleva Dantes alla nivåer innan han till sist får svettas ordentligt:
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-10 22:46:00
|
|
Håkan |
Horace är förmodligen för upptagen med att avnjuta adjektiv dagarna i ända, blev själv upprörd av Horace ignorans och tänkte skriva om det, men du gjorde det avgjort bättre än jag hade
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-11 12:39:00
|
|
Johanna P A |
Horace bor ju paa en annan planet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-11 16:37:00
|
|
Samuel Sirén |
Varför i helvete skulle man hålla reda på sådant man inte intresserar sig det minsta för? En av mina bekanta visste inte heller att det pågick VM i fotboll; eller rättare sagt, han visste att någonting pågick, men inte om det var fotboll, tennis eller friidrott. Att skriva en hel djävla artikel om hur förfärligt det är att någon annan inte vet att det pågår VM i någon viss idrott tyder snarast på svår brist på någon väsentlig signalsubstans i hjärnan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-11 16:38:00
|
|
Peter H |
Va? Finns Sverige? Jaja, det är business as usual ändå.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-12 09:30:00
|
|
Jason |
Vad jag förstår var det en ironisk vinkling från Horace sida för att visa sitt ointresse. Man MÅSTE faktiskt inte vara intresserad av fotbolls VM. Faktum är att det finns betydligt viktigare OCH roligare saker att hålla på med än att kasta bort flera dagar av sitt liv på att sitta och titta på en jävla läderboll. Men ironi verkar inte gå hem bland fanatiska fotbollsanhängare. Tänk till lite nästa gång va!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-13 10:43:00
|
|
Zacke |
Jag har en och endast en anledning till att jag vet att det just nu är fotbolls-VM.
Min flickvän med familj är fotbollstokar, 70 av mina närmsta vänner inklusive
mig skulle inte ha en susning om att det är fotbolls-VM om inte någon talar om det för oss.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-13 12:34:00
|
|
Fabian |
Pinsamt att du inte ens kan gissa att det var ett ironiskt svar. Är det inte jobbigt att vara så insnöad så man ser det man vill vill se, eller i detta fallet blir helt förskräckt när man ser och tolkar fel?
Nej, Horace-Anders 1-0...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-13 15:20:00
|
|
sara |
Måste man veta om att det är fotbolls- VM. Jag har en kompis som fick hoppa in och jobba den dagen Sverige spelade mot England. Hon visste inte att det var VM och hon brydde sig inte heller.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-20 00:07:00
|
|
Oskar S |
Andreas, pure genious as ususal!
May I be your personal slave?
:-
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-06-23 10:52:00
|
|
Elisabeth |
Man kan inte kunna allt här i världen.Antingen är man si eller så.Det beror på villket system och race man kör.Men jag tycker att Andreas Ekholms artilkel var: konstatera fakta och se sanningen i vitögat.Men som sagt vi är inte alla lika.Alla har vi roligt på vårt lilla vis.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-26 12:40:00
|
|
K. |
..och hela din artikel går naturligtvis ut på att du är så jävla förbannad för att tanten Astrid aldrig fick nobelpriset.
|
| |