|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-07 16:43:00
|
|
Jörgen G |
Att män har mer fritid än kvinnor verkar alltså bero på att de offrar lite sömn för att få ha lite kul.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-07 17:49:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag tror inte det är så mycket det de vänder sig emot utan just filosofin "Ugh... du kvinna, du sköter hemmet".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-08 13:00:00
|
|
nix |
Man kan också ställa sig frågan om vad är mest människovänligt: att sköta sitt eget hem eller att slita ut sig på en stressig arbetsplats.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-10 11:21:00
|
|
Jörgen G |
Michael, det Malin Siwe vänder sig emot och jag håller med henne är det sätt som SCB:2 rapport presenterats i media. Hon tar SvD som exempel, jag som läser GP fick samma intryck, nämligen "Kvinnor arbetar 1.5 timme mer i hemmet per dag än män, vad gör männen under tiden?" Och svaret som insinueras skulle vara att vi rapar bärs framför TV:n medan frun sliter med ungar och tvätt. Men svaret står ju i rapporten! Så frågan är, varför redovisas det inte?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-10 11:24:00
|
|
Jörgen G, forts... |
Men det blir väl inte lika klatschigt feministiska rubriker på kolumnerna då! Tänk dig: "Svenska män arbetar i genomsnitt 1.5 timme mer om dagen, medan kvinnorna leker med barnen!" i krigsrubriker på AB:s löpsedel...
|
| |