Inlägg #1: Postat: 2002-06-07 19:10:00
|
Christer H |
Inger, 80-95 av alla sexuella övergrepp mot barn görs av män. Homosexuell pedofili är mycket vanligare hetero d:o. Detta framkommer av forskning och statistik i ämnet. Det kanske är du som borde läsa på? JPA efterfrågar bara en öppen diskussion, gayfolket duckar och ropar "homofobi" Sen borde du lära dig att visa respekt och att vårda ditt språk. Mvh CH
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-07 21:12:00
|
Andreas |
Var säger Johanna att hon tycker att homosexuella är olämpliga som föräldrar?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-08 00:18:00
|
Inger |
Är tveksam till om Johanna hade fått artikeln publicerad på en insändarsida. Bl a stinker den av fördomar/ diskriminering av både det manliga könet samt av de manliga homosexuella!
Hade en man skrivit en sådan här artikel om "kvinnan" - tja, resten vet ni väl...
Det är mycket viktigt att diskutera pedofili; dess orsaker och verkan. Men detta berörs ju tyvärr inte.
Än en gång: Pedofili är inte intressant utifrån ens "sexuella läggning" - det är mer komplicerat än så!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-08 02:15:00
|
Andreas |
Det är mycket som publiceras på insändarsidor som stinker av fördomar. Johannas text ställer frågor, snarare än att presentera lösningar. Om du Inger har svar på frågorna så svara, hellre än att argumentera för varför frågan inte skulle ha ställts.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-09 19:31:00
|
Johanna P A |
Kom igen Inger, skriv sjalv var du staar. Jag har problematiserat utifraan min homokompisar, av vilka tre dott redan i AIDS. Jag stodjer helt och full forslaget om att
homosexuella faar adoptera sina partners biologiska barn som styvforaldrar, men resten ar komplicerat och kanske inte saa glasklart. Vad du yrar om "alla man" osv. vet jag inte var du tagit ifraan. Inte fraan min text i alla fall.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-09 21:09:00
|
Inger |
Johanna,
Vem sätter titeln - om inte du själv?
Dessutom, vad har pedofil/i med att göra din s k problematisering ???utifrån 3 homokompisar som avlidit i Aids???
Din artikel inkl. ännu mer glidande svar stinker både av fördomar, bristande kunskaper, insikt och är, vad jag menar, hets mot de manliga homosexuella!
Din artikel påminner om ett annat parti att föra s k "debatt" - nämligen Sverigedemokraterna.
Slutdiskuterat för min del.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-10 08:58:00
|
Johanna P A |
Inger, Lugna ner dig. Det finns en varld utanfor Sverige ocksaa och de flesta lander diskuterar just pedofilin i samband med homoadoptioner. Jag undrar just varfor man inte vaagar det i Sverige. Men du tror val att pedofiler ar alltid utlanningar. Vem ar det som ar sverigedemokrat egentligen? Sen har jag inte sagt ngt om ALLA män. Det har du gjort. Se filmen innan du uttalar dig, det var ju den jag tog upp.
|
|