Homohyckleri och pedofiler

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-06-09 16:22:00
Christer H
KH, att sexuella övergrepp inte handlar om sex, är ett löjligt påstående. Det är ett radikalfeministiskt påfund, som dessutom inte alls diskuteras på den site du hänvisar till. en pro-gay site fö. Att vuxna som begår barnsexövergrepp, endast kan ha sex med barn stämmer inte heller... Ok, beträffande bögars övergreppsbenägenhet, så råder vetenskaplig oenighet. Så är det ofta i forskarvärlden. Men vad är då sant? DITT, sätt att argumentera övertygar tyvärr inte. Mvh
Inlägg #22: Postat: 2002-06-09 16:32:00
Christer H
Andreas, KH:s och gaylobbyns "diskrepans" tål att diskuteras. Att en vuxen man begår övergrepp på en pojkeolagligt ung man är åtminstone för mig, en homosexuell handling. Har mannen ifråga sex med kvinnor oxå, är han väl närmast bisexuell. Man kan anta att män med dessa dragningar inte är de första att "outa", utan kanske idag lever i pseudohetero-förhållanden. JPA och jag anser att denna diskussion måste tas. Vi blir inga homofober för det. Mvh CH
Inlägg #23: Postat: 2002-06-09 16:37:00
CH
Andreas, svar 20, jag tror inte alls att "de flesta" är så dumma. Ganska få har idag "en vuxen homosexuell identitet". Det är nog så att de som har det, är ganska speciella på många sätt. Mvh CH
Inlägg #24: Postat: 2002-06-10 10:55:00
Johanna P A
1 Haar gaar det undan! Tack for statistiska underlaget. Men har ni sett filmen eller inte? I den finns faktaunderlaget om pedofilnatverken som bl a via socialstyrelsen lobbat for pedofilvanligare lagar. Det ar javligt starkt. Men tabu. Jag haaller paa att leta efter filmen. Aven mina andra artiklar som jag skrivit om detta lange sedan.
Inlägg #25: Postat: 2002-06-10 11:00:00
Johanna P A
2 Men sarskilt till KH. Huvudsaken ar sjalva mediedebatten. Alltsaa propagandan. Alla som vill debattera stamplas som homofober, vilket ar klassisk propagandaknep: demonisera motstaandaren och faa tyst. *las garna min artikel om propaganda anno 1938 har paa S.

Men jag vill diskutera, for i alla fall utanfor Svedala diskuteras det oppet om pedofilrisken i samband med homoadoptioner. Jmfr t ex med Belgien.
Inlägg #26: Postat: 2002-06-10 11:02:00
Johanna P A
Maanga lander kommer att vagra att ge adoptivbarn till Svedala for de anser att risken med pappapappa ar for stort TROTS att de flesta homos ar helt ok. Borde inte ni? homosexuella vaaga ens PRATA om detta? Det ar val ett svek mot alla de barn som faktiskt utsatts for skiten.
Inlägg #27: Postat: 2002-06-10 11:56:00
Jonas
Varför inte vara konsekvent i så fall, dvs endast låta kvinnor uppfostra barn? Dvs att endast låta ensamstående kvinnor adoptera? Att gå "halvvägs" och bara tillåta män som är heterosexuella är väl väldigt inkonsekvent?
Inlägg #28: Postat: 2002-06-10 16:08:00
Christer H
Jonas, ingen härmig veterligt har sagt att bögar inte skall få adoptera pga pedofilirisk. Jag är emot lagändringen av andra skäl. Johanna säger sig vara för den nya lagen, men efterlyser en öppen diskussion, med anledning av filmen Pelle Polis, som utpekar en inom RFSL högt uppsatt person för pedofili. Titta på hur Gaylobbyn konsekvent vägrar ta debatt utan istället anklagar allt och alla för homofobi. Mvh CH
Inlägg #29: Postat: 2002-06-10 16:22:00
Christer H
Johanna, jag har inte sett filmen men hört en del om den. TV vägrade ju sända den, med oklara skäl. Sen visades den på GBG:s filmfestival 2001. Därefter har Hollender visat filmen runt om i landet vid olika tillfällen. Mvh CH
Inlägg #30: Postat: 2002-06-12 01:11:00
Dino Silvera
Men nog debatteras det väl här inne på forumen?
Pedofili är skrämmande, därför blundar vi inför det. Jag tror att det är av största vikt att utveckla psykologin gällande förövarna också. Att försöka förstå vad som påverkar en vuxen person att attraheras av barn, eller vilja göra illa barn det finns ju olika varianter.
Men som sagt; statistik kan säga vad som helst, och det har ju bevisats fram och tillbaka från alla håll nu.
Inlägg #31: Postat: 2002-06-15 04:25:00
Nisse H
Jag har följt debatten, och undrar över en sak. Om det är naturligt att bli kåt på det egna könet, vad är det som säger att det då är onaturligt att få samma känslor för barn?
Inlägg #32: Postat: 2002-06-23 16:23:00
K.H.
Johanna...ska jag leta upp en film från hur länge sen och bli övertygad om att homosexuella är mer benägna att begå sexuella övergrepp på barn än andra?
Jag är ledsen, men det finns ingenting som säger att bögar för öesbiska par talas det väl inte om, kvinnor har väl inte sexlust, eller? är mer benägna att ge sig på barn än andra. De flesta övergrepp begås fortfarande av heterosexuella män. Varför diskuteras inte deras rätt att få ha barn?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...