Fred Flinta och Carola sant!

Inlägg #1: Postat: 2002-06-02 19:27:00
Tove B Rauscher
Dock skall jag kanske, feg som jag är, lägga in en brasklapp. Jag är fullt medveten om den ibland bristfälliga kvalité Illustrerad Vetenskap håller, och att dess trovärdighet kan bli utsatt för, fullt berättigad, kritik. Forts...
Inlägg #2: Postat: 2002-06-02 19:28:00
Tove B Rauscher
Jag har bara en föreställning om att den vetenskapliga nivån passade Monica Boding. Samma tidskrift publicerade den artikel om mäns och kvinnors påstått olika sätt att använda sina hjärnor, som Monica nämner. Som varje intelligent människa som läst artikeln i fråga, förstår ju på vilka grunder den inte håller.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-04 10:58:00
Joakim J
Att det finns biologiska skillnader mellan könen är ett bevisat faktum, och om man försöker bortse från dessa är man rätt enfaldig tycker jag. Dessa skillnader styr i viss mån hur vi beter oss mot varandra och de grundas främst i en enda sak. Artens överlevnad.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-04 11:01:00
Fortsättning...
Men däremot ska man givetvis inte blunda för de sociala faktorer som spelar in. För 2000 år sedan tog Romarna bort kroppshår på hela kroppen utom huvudet med vax eftersom det ansågs vackert, idag är det kvinnorna som gör samma sak. Så visst kan man ändra på invanda mönster.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-07 00:13:00
Anna
Självklart finns det biologiska skillnader! Kvinnor har oftast en livmoder, äggstockar, klitta osv, och män har oftast kuk, testiklar, osv. Det skulle aldrig falla mig in att förneka något sådant. Men det var väl inte det Tove pratade om?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-07 16:56:00
dongdong
"Självklart finns det biologiska skillnader" Jo, men sånt är bara ett misstag av naturen, meningen var att vi skulle ha varit androgyner allihopa. Och om du inte tror mig så kolla vad är det som är trenden idag: att vara bög eller flata. Dessa "kan" och "vet" vad är det som är fel och vad är det som är rätt.
Heterosexualitet anses numera som något skumt och förelagt.
Laddar...