|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-04 10:12:00
|
|
sten |
Vi lever tydligen i en polisstat. Snutar i varje hörn. Ingen som rört en flaska slipper undan att sitta sina 6 timmar i finkan.De trängs med dem som inte druckit en droppe./Sten.Kock socionom,ombudsma
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-04 11:02:00
|
|
Anna Li |
Tack och lov lever jag fortfarande med föreställningen illusionen? att det inte skulle kunna hända mig, att jag raskt skulle plockas bort ur rullorna så fort mitt alibi och mitt oförvitliga leverne kunnat styrkas. Man skulle ju lösa väldig mycket av den här problematiken om man la som rutin att en läkare senast inom 1 timme från LOBgripandet ska ta blodprov.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-04 19:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Svartmålnng saknas ju inte i inte i den här artikeln... men inte så konstigt med tanke på Wärmlers stil. Misstänkliggörandet och "pyttelilla människan vs Stora Stygga Makten"-paranojan utnyttjas til fullo i båda hennes artiklar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-05 16:33:00
|
|
Johanna P A |
Den har problematiken har aven berorts i min artikel om Polisvaldet som systemfel. Varfor inte infora obligatorisk alkotest vid alla ingripanden som vid trafiksammanhang!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-05 10:58:00
|
|
Carin Nordström |
Skulle det vara så att du snabbt behöver få "hela svenska folket" att börja vandra dit du vill: Sup dig redlös och dra ner byxorna!!! Vill det sig riktigt illa måste du även ta emot fysiska ömhetsbetygelser...
|
| |