|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-31 17:09:00
|
|
Carola |
Det jag skrivit handlar om allt som slängs ur sig i kommentarer. Visst, du har ofta varit på just Lena, och denna gång blev kanske droppen. Därav hennes ord. Jag tycker du skriver väldigt bra om "Visa ömsesidig respekt för den andre..." Och du frågar om det är värt, gråt, magsår osv osv. Nej, självklart inte. Det du skrev efter din vinst "Jag önskar fler skrev/sade positiva saker istället för att racka ner..." är toppenord! Därför har jag också här reagerat, var fanns dina ord?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-31 17:16:00
|
|
Carola |
Om min artikel mycket hängde på ditt namn, så är det ett frågetecken bakom rubriken. Texten hänger inte heller enbart på dig Michael, trots ditt namn ett flertalet gånger. Men att ditt namn dyker upp, beror på hur dåligt, ja, Lena mådde efter detta. Hon mådde verkligen dåligt. Sen ser och läser jag hur väldigt många kommer med osaklig kritik, talar om hur och vad man är för en människa osv osv. Alltså saker som helt är tagna ur luften. Om jag har missat något här, så ber jag om ursäkt Michael.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-31 17:23:00
|
|
Carola |
Men hela min artikel bygger på hur vi överhuvudtaget handskas med just ömsesidig respekt gentemot varandra. Olika åsikter, ja, självklart har vi det. Men när det går till personangrepp då är det kasst. nu pratar jag inte om dig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-31 17:24:00
|
|
Carola |
Har själv mått djävligt dåligt av en persons hårda ord för ett tag sedan. I varenda artikel hängda han med och skrev ner, istället för att fråga hur jag menade eller varför. Förvrängda ord och osanningar är inte ovanligt i komentarerna och om det fortsätter, så urartar det. Man svarar inte på kommentarer, eller man faller lika lågt som den som spyr över en som person. Det är lätt när man blir ledsen och arg, att man själv faller in i det mönstret och det är inget att sträva efter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-31 17:32:00
|
|
Carola |
Ja, jag vill hålla denna diskussion i en någorlunda ton, och att även du kan se min mening i detta. Jag kan förstå hur du känner dig just nu. Men, jag vill bara fråga varför. Varför skriver du ex. till Lena, "Du brukade vara trevlig i dina kommentarfält. Jag brukade bli glad av att läsa dina avväpnade svar, hur elak jag än hade varit"? Vad menar du med elak i detta fall?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-31 17:34:00
|
|
Carola |
Självklart kunde vi ha mejlat istället, men saken är att problemet gäller inte enbart dig, trots att du finns med. Längre ner i min artikel kan man läsa annat.
får återkomma till dig, senare ikväll
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-31 17:50:00
|
|
Carola |
Vill också bara fråga varför du har kallat då ex. Lena för saker som hon inte är, eller som iaf du inte vet om hon är eller inte? Okej, så länge, återkommer ikväll.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-31 21:26:00
|
|
Carola |
Ja Michael, förstår att du läst vad du sagt till Lena, tagit ord ur luften, förutsatt att Lena är si eller så. Det är inte historia, som du skriver i en kommentar, det är inte så länge sedan. Anser du att Lena skriver skit? Skriver hon något bra, tycker du? Har du skrivit någon positiv kommentar till henne? Men framförallt så sitter hårda ord i, speciellt om man får höra det om o om igen, under en viss tid.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-31 21:29:00
|
|
Carola |
Men förresten, varför maila? Du har avvisat sådant förr, då Lena föreslog det. Då hon kanske ville reda ut saker med dig, men nu vill du maila istället. Vari ligger skillnaden???
|
| |