Inlägg #1: Postat: 2002-05-31 14:47:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Inte pa bebisniva som "kvinnor diskar battre an man och man grater inte" sant ar skit. Men skillnader finns. Vad galler det Monica skriver om att kvinnor vill ha man som ar "starkare" an dem, alltsa att de inte kanner sig starkare mentalt och intellektuellt ar delvis ratt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-31 14:48:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Vi letar alltid starka partners, allt for att kunna fortplanta starka barn o for skydd osv. Men man kan inte alltid dra direkt linjer fran faglar o apor och skit och tro att inte de yttre omstandigheterna forandrar mycket av vara beteenden. Man kommer i mycket mindre utstrackning vilja ha svaga snygga kvinnor i den generation som kommer tror jag. Men oavsett yttre eller biologiska omstandigheter kommer ingen vilja ha "svaga" individer som partners. Detta verkar sta sig alltjamt
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-01 10:36:00
|
Jenny |
Nej, vem vill ha en man som låter mamma tvätta kläderna, som inte kan städa ordentligt, är socialt handikappad, inte vet vad han känner, osv. Kan vi inte bara skrota den typen av man?!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-02 23:06:00
|
tobias |
jag håller med fredrik och tror det finns skillnader, men det har blivit sån tabu för att alla tror att människor skulle missbruka olikheterna. jag tror det är farligt att förneka skillnaderna helt. t.ex. så är det ju inte omöjligt att genomsnittskillar är mindre känslosamma och mindre ordningsamma än genomsnittstjejer. jag vet inte, men det är ju inte omöjligt och om så vore fallet har jenny precis trampat genomsnittskillen på tårna ganska rejält.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-03 13:35:00
|
nix |
Jenny: Nej, vem vill ha en kvinna som inte kan hämta och hugga ved, laga hustaket, fönsterkarmar, byta bildäck, bilolja osv. Kan vi inte bara skrota den typen av kvinnan?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-03 16:57:00
|
jenny |
Nix; precis, exakt så. Jag tycker machomän och brudiga parfymångande tjejer är lite läskiga. Hellre att alla är individer; folk sku kunna vara mer individer om de slapp trista könsnormer att följa.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-04 00:38:00
|
nix |
Jenny: Men machomän och brudigaparfymångande tjejer är väl också individer, elller ?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-04 16:45:00
|
jenny |
Jo. Men de tänker inte så mycket, tycker jag.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-04 22:50:00
|
nix |
Men tänk om dessa lever lyckliga tillsammans med sina könsnormer. Är det nåt fel med det? Med att leva lyckligt alltså?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-06 14:47:00
|
jenny |
Vad du tjatar! Nej, det är inget fel på det. Det är väl bra om folk är lyckliga. Såklart.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-07 17:05:00
|
nix |
Skönt att du tycker att det är inget fel på det...! Men bara undrar varför låter du så upprörd bara för att dessa kan leva lyckliga med sina könsroller.
|
|