Inlägg #1: Postat: 2002-05-30 20:06:00
|
Donken 2 |
Utseendefixeringen är en sjuka i vårat samhälle. Det vore mer intressant att leva om andra egenskaper tillmättes lika stort intresse. Men det är lättare att inte tänka. Folk väljer Ricki Lake framför Rapport och idioter kommer alltid att hävda att det ena inte är bättre än det andra. Att fläka upp en halvnaken kropp i en tidning är ett enkelt sätt att ge tidningen uppmärksamhet. De som gör det tänker kortsiktigt och är ansvarslösa och bidrar till att öka den rådande utseendefixeringen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-30 20:07:00
|
Donken, snygg som fan |
Michaels tekniska men känslolösa sinne kan inte greppa ett så abstrakt och svårtolkat problem. Jag ber Michael att kontakta vilken nutritionist som helst och fråga denna om rådande forskning kring självsvält och samhällets utseendeideal. Eller en undomspsykiater. Det finns rådande forskning som kan ge dig övertygande argument som du kan kopiera in i ditt huvud.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-30 23:39:00
|
Bertram |
Och vad är ditt botemedel mot detta?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-31 00:00:00
|
Donken, stor snopp |
Bertram - Jag har inget botemedel. Men jag vill i alla fall att folk ska vara medvetna om problemet. Det är en bra början. Sjukdomen kan inte negligeras för att den är svårbotad.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-31 00:00:00
|
Donken, stor snopp |
Bertram - Jag har inget botemedel. Men jag vill i alla fall att folk ska vara medvetna om problemet. Det är en bra början. Sjukdomen kan inte negligeras för att den är svårbotad.
|
|