Gör kvinnor till hjärndöda bimbos

Inlägg #1: Postat: 2002-05-30 13:15:00
Michael Lundahl
Oavsett deras motiv, är det något som är fel med att visa upp sig? Som Stig skrev: Vi gör ju samma sak här... visar upp oss och söker uppmärksamhet och 10 000kr ; . Varför skall det hackas på männsikro som visart upp sig? De har inte tvingat någon annan att göra det samma. Kommer också att skriva artikel om detta.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-30 13:36:00
Christer H
Alla har vi behov av uppskattning, oavsett kön. Jag tror inte så många kändisar viker ut sig för att få uppskattning. Tycker mest de får skit för det. Nä, dom gör det för att marknadsföra sig, arvodet heller inte att förglömma. Mvh CH
Inlägg #3: Postat: 2002-05-30 13:38:00
anne
Man får en tusenlapp ungefär för att vika ut sig i tex Slitz....jag tror mer på kicken!
Inlägg #4: Postat: 2002-05-30 14:17:00
anna a
"för att de vill visa upp sig" är ett alldeles för enkelt svar. varför? varför finns det kvinnor som vill visa upp sig i herrtidningar? de blir objekt vackra och åtrådda sådana, men är detta något önskvärt? jag vill tro att man skriver på sourze för att man har något att säga. men varför, varför viker man ut sig?
Inlägg #5: Postat: 2002-05-30 14:35:00
Bertram
anna a>> Du antyder att du inte anser att det är önskvärt. Låt folk få göra sina egna bedömningar om vilket sätt de vill bli uppmärksammade/önskvärda på. En del gillar att andra tycker att de är vackra. Punkt. Varför är väl skit samma? Ingen har sagt att du måste agera likadant.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-30 14:41:00
anna a
Bertram. Jag har inte antydd någonting. Jag tycker bara det är mycket märkligt. DU antyder att du tycker det är önskvärt. En del gillar att andra visar upp sitt intellekt istället för sina kön.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-30 14:55:00
Michael Lundahl
anna a: Ja visst kan det vara märkligt. Men sådana är folk... de gör märkliga saker. Men bara för att det är märkligt behöver det inte vara DÅLIGT för det. Berätta gärna om/varför du tycker det är DÅLIGT att folk visar upp sig.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-30 15:04:00
Kalle G
Kan det vara något biologiskt?
Inlägg #9: Postat: 2002-05-30 15:15:00
anne
människor har visat upp sina kroppar sedan människans inträde på jordens yta. Vackra kvinnokroppar är trevliga att se på. Har alltid varit och kommer alltid att vara....men även vissa män är trevliga att se på!
Inlägg #10: Postat: 2002-05-30 15:40:00
anna a
har jag sagt "dåligt"? jag har sagt märkligt. jag har undrat varför. jag har inte sagt dåligt. och nej. det kan inte vara något biologiskt. men jag anser att i ett patriarkalt samhälle är det enklare för kvinnor att få uppmärksamhet genom att visa upp sin kropp än genom sin intelligens.
Inlägg #11: Postat: 2002-05-30 15:49:00
anne
Just det, männen har ockuperat för mycket mark. Och för att kvinnor ska få tillträde krävs det att de visar upp nåt! Och helst ska kvinnorna vara lite mindre intelligenta, annars utgör de ju ett hot.
Inlägg #12: Postat: 2002-05-30 16:04:00
Bertram
anna a >> Jag antyder inget annat än folk måste få göra som de vill.
Inlägg #13: Postat: 2002-05-30 17:00:00
Michael Lundahl
anne: Men ni hjälper ju till att göra utvikta kvinnor ofarliga genom att unämna dem till blåsta tuttbimbos. Varför stöder ni inte dem istället och visar dem respekt och därmed sätter standarden och visar att även om kvinnor kan vara söta och vackra så skall de ändå respekteras som människor. Era objektifiering och nedskrivning av modelltjejer spelar ju sexismen rakt i händerna.
Inlägg #14: Postat: 2002-05-30 17:01:00
Michael Lundahl
Jag menar... tänk på vilka signaler ni sänder ut. Ni säger ju i princip att det är helt OK att förakta och objektifiera utvikstjejer... för ni gör ju det själva.
Inlägg #15: Postat: 2002-05-30 20:58:00
Christer H
anna a, som kändis måste du synas i princip oavsett var och hur för att uppehålla ditt marknadsvärde. cyniskt påstående kanske, men så är det. Titta bara på den oheliga symbiosen mellan kändiskollektivet och skandalpressen. Att vika ut sig är ett enkelt sätt att synas, det är ett faktum. Nån tusenlapp? tror jag inte ett ögonblick på, den tariffen gäller okändisar. Mvh CH
Inlägg #16: Postat: 2002-05-30 22:02:00
anna a
ja christer. kanske är det så enkelt att jag inte till 100 kan respektera den som väljer att exploatera sin kropp för att behålla sin status som c-kändis. sorry, men så är det.
Inlägg #17: Postat: 2002-05-30 23:34:00
Jonna
Mikael:det handlar inte om kändisbrudarnas väl och ve utan om restens.En hypotetisk liknelse:Skulle du stötta en slav som propagerar att slavsystemet är jättebra och ska bevaras och att man kan vara slav och minsann jättetuff?Då menar jag stötta i det denne gör just när denne uttrycker sin hållning i media, inte stötta i någon annan bemärkelse.Vi förutsätter här att slav är något man föds till och inte väljer.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-09 01:06:00
frågan
ang 17:
Jag vil inte förlöjliga slaven för hans/hennes beslut att säga detta. Även om jag inte tycker så själv. Däremot kan jag säga att jag anser att han/hon har fel.
folk har rätt till sina åsikter utan att häcklas för dem.
Laddar...