|
Inlägg #21: Postat: 2002-05-29 19:02:00
|
|
Lena V |
Nyheter är nyheter och både AB och EP har sina förtjänster. Att utmåla dom som du gör "det är kul att läsa skiten ibland, men inte fan tar man det till sig" får mig att undra hur jävla ofta du egentligen läser dom?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-05-29 19:08:00
|
|
Lena V |
Ps: Du behöver inte rabbla alla utländska tidningar du känner till. Jag tror inte för en sekund att du lusläser alla dessa och fördjupar dig i intressanta ämnen, trots att du vill få det att se ut så. Du är en namedroppande snobb, käre Fredrik; Ds
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-05-29 19:16:00
|
|
kalleteodor |
o denna respekt för DN tar ju bort all ev. respekt för dina åsikter om AB o expresse
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-05-29 22:47:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag laser max 3-5 bocker per ar. tyvarr intresserar jag mig inte for bocker. Daremot har jag oftast 4-6 olika prenumerationer samtidigt, alltid. DN, Times, Newsweek, Understanging Global Issues, ETC och Industry Standard. NameDroppa my ass. Trist for dig det dar med tidningarna, skont med internet for dig!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-05-29 22:50:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Namedroppare, grrr... I drop bombs baby, not names! Tomahawks alltid.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-05-30 01:43:00
|
|
Jonna |
Läser aftonbladets ledare,debatt kultur,kolumnister,artikelserier varje dag.Tycker DNs ledare ofta är IQ fiskpinne,bullshit att dn är seriösare än ab. Svd var bra förr, även om jag sällan höll med om nånting.Nu håller ju svd på att gå åt helvete troligen pga av att kvaliten sjunkit.Är jag en idiot för att jag gillar Helle Klein, Jesper Bengtsson,Olle Svenning ? Kärnan i en tidning är inte löpsedlar och bilagor, du underskattar folk jävligt mycket.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-05-30 10:05:00
|
|
kalleteodor |
Precis. Verkar snarare så att FJA nt är vad han anklagar tabloidköparna för att vara: en som tror på det som står i tidningen. Och Newsweek eller Herald Tribune!! Dom ljuger värre än de flesta...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-05-30 11:59:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Jonna, De delar du namner hittar man bra saker tidvis, men varfor kopa tidningen och sen slanga resten om du enbart fokuserar pa detta. DN har val sina brister, men pa kultur, konsument, resor, utrikes och inrikespolitik gar de ju inte ens att jamfora! Dn haller helt annan niva. Kalle, du har nog ingen koll pa de tva tidningarna, om annat kom med belagg for ditt pastaende i detalj.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-05-30 12:25:00
|
|
Jonna |
1.Därför att det är det som är tidningen.Sen kan det vara trevligt att ibland läsa en icke-borgerlig rikstidning,och det finns som bekant ingen annan.2.går visst att jämföra.Dn:s kultur är helt ok, så även ab.Dn debatt är ofta pinsamt inavlad.Utrikes och inrikes, ja dn har mer plats.den viktiga rollen för en dagstidning är inte nyhetsförmedlingen utan opinion.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-05-30 12:27:00
|
|
Jonna |
Och där är jag glad att AB finns och har så pass vassa skribenter, annars hade det varit total hegemoni.Sen blir jag också mer besviken på ab när de gör bort sig, eller delar av tex "kvinna"-bilagan.Håller med Lena.
Men det är idiotiskt inskränkt att som du rakt av avfärda kvällstidningarna och jämföra med tidskrifter och morgontidningar.Det är som att jämföra en smörgås med en middag,finns kassa middagar och goda smörgåsar och tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-05-30 12:35:00
|
|
Jonna |
Apropå ljuga, det handlar inte om det utan om bilder av verkligheten.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-05-30 12:46:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Jonna: bra svar nr 31. Du ger mycket bra kommentarer Jonna, tack. Jag havdar andock att ABs roll som opinionsbildare kommer fortsatta att minska. Hur manga tror du det finns som du, som koper AB stenhart o laser, ledare, debatt o Kultur ENBART! 1? 3? Den opinionen som AB o framst EP skapar ar de bilder av samhalle o manniskor o prioriteringar de skapar visa sitt ruttna innehall.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-05-30 12:48:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Hur du sminkar dig, hur du far killar, hur manga som gor ditten, hur manga som gor datten, skrammer folk osv med onyanserat skit. Eller vad tror du? framst AB o EP ger en allt samre bild av samhallet och dess komplexitet da allt smutsas ned nar det ska igenom drevet och ut pa pressarna o va saljande, tror jag.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-05-30 12:51:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Offtopic: Laste bra artikel i Newsweek tror det va forra veckan. Antalet mord har sjunkigt i NYC ca 40. Antalet, bildreportage och reportage i allmanhet om murder och carchases including murder har okat 600 i nyheterna pa TV pa 1 eler 2 ar minns inte hur manga Hur langt har man kvar till totalt forfall nar TV NYHETERNA saljer nastan ENBART DRAMA och ACTION istallet for att forsoka skildra vart alltmer komplexa samhalle.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-05-30 15:34:00
|
|
Jonna |
Ok, då förstår jag lite mer hur du menade.Håller med delvis, fast jag tycker inte att det är just kvällstidningar som är ett så jätteproblem.Sensationer och skvaller, det tycker väl väl dom flesta är lite skoj och så har det varit i alla tider.Det värsta är ENSIDIGHET jmfr dn , inte ger de en MER komplex bild av tex "kriget mot terrorn?", och jag tror det är en extremt farlig väg att dela upp populärt och tyngre grejer.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-05-30 15:35:00
|
|
Jonna |
Det blir lätt åt det hållet om man bara kör på med ner med kvällstidningarna.Tex jag tycker det är jävligt viktigt att svt både har robinsom och Dokument Utifrån.jag kan se bådaAnnars blir det som om man måste välja enbart mellan p1 och reklamradion.
Funkar ej för demokratin.Viktigt att p1 finns dock.Jag läser resten av tidningen oxå förresten.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-05-30 15:36:00
|
|
J forts.. |
Roligaste löpsedeln jag sett var "Helmer från Malmö-skall uppväckas från de döda!"dock KvP.Mer sånt tycker jag om de vill sälja,istället för allt bantnings och sextjafs
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-05-30 19:41:00
|
|
kalleteodor |
Aftonbladet och Expressen är skit, det vet alla, problemet är snarare dom som tror att sanningen finns i DN eller Newsweek. Vet du varför morden sjunkit med 40 i New York. Är offren från Twin Towers medräknade förresten?.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-05-31 09:38:00
|
|
Peter H |
Sanningen finns ingenstans, därför måste man läsa/se olika media. Newsweek och Time är amerikanska och har haft många kritiska artiklar om george Bush. The Economist är ekonomiskt liberal men går mycket hårt åt Berlusconi. Informera mediakonsumenterna!
|
| |