Isabella Scorupco göder sexismen

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-05-29 11:26:00
Abbou
Varfor kan inte Slitz o fibban fa fota tjejerna och Expressen sta for nyheterna? Da vet man vad man far lixom... Detta e problemet att som Peter skriver e de mkt desperata efter Nische tidningar, Internet, Metro, Lifestyle tidningar, DN, Text TV osv osv som plockar kaka av dem. Alltsa vill de bli allt detta oxo. Sex, bilar, lifestyle, banta, kvinna, health, kinky bitches, Robinsson osv.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-29 11:27:00
Abbou
Samtidigt skall det sparas pengar o produceras billigt material. Typ skriva om Big Brother kostar typ 0 att skapa osv. Men de har brannt ut sig och kommer sjalvdo pa en 10 ars period. Speciellt Expresse
Inlägg #3: Postat: 2002-05-29 14:00:00
Lena V
Dessvärre tror jag att din siarförmåga angående kvällstidningarns snara död är något felaktigt. Expressen ligger förvisso inte på topp, men Aftonbladet däremot, säljer som aldrig förr. Folket är ambivalenta, många vill ha en renodlad kvällstidning men köper ändå sexanspelningsslasket. Aftonbladet är inte dummare än att dom kör på den vågen, varför ändra ett vinnande koncept?
Inlägg #4: Postat: 2002-05-29 14:03:00
Lena V
Så vad ska man göra, hålla käften om sexismen eller inse att kvinnorna som låter sig fotograferas har del i det ansvaret. Ingen rök utan tobaksodlare. Pernilla Wahlgrens fitta är bland det mest ointressanta jag kan komma på just nu, men låter hon den plåtas stödjer hon sexismen.
Inlägg #5: Postat: 2002-05-29 16:29:00
Christer H
Sexism, betyder att diskriminera människor pga. kön. Sexiga bilder och porr, har i sig inget med sexism att göra. Det verkar råda viss begreppsförvirring här. Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2002-05-29 16:41:00
Lena V
Jodå, men sexismen är gigantisk i frågan om sexiga/porrbilder. Ingen begreppsförvirring CH.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-29 17:52:00
Fredrik Jung Abbou
Antagligen kommer inte Expressen o Aftonbladet att forsvinna. Det stammer. Men med allt fler alternativ som redan nu finns och fler som kommer sa kommer de med ngn hjarna att sluta lasa dessa, och har i stort sett redan sa gjort. Det ar bara ungdomar, underutvecklade, samt idioter och nollar samma sak de sista tva kanske som luslaser och regelbundet BETALAR for dessa skit tidningar. De andra har redan flyttat vidare.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-29 18:01:00
Fredrik Jung Abbou
Det kommer bli svarare och svarare for Expressen att fa folk att ta dem pa allvar och tro pa det som de skriver eller ens fa folk upprorda. Idag ar de ju nastan nere pa botten, de lobbar styenhart mot ungdomar typ gymnasie niva samt solarie-Ragnild o hennes kvinnliga o manliga polare. Ingen med riktigt sjalvbeaktning laser Expressen, sag varje dag, eller betalar for den 4-5 ggr i veckan. Tom 16 aringar sager, Expressen ar bara Big Brother o massa skit, de vill bara salja tidningar!
Inlägg #9: Postat: 2002-05-29 18:01:00
Lena V
Ajajajaj, nu är du ute och cyklar utan sadel gör det inte ont i röven?. Hur kan du kategorisera kvällstidningsköparna som du gör? Upplagan för AB söndags är långt över miljonen, menar du att det finns så många underutvecklade i landet? Kvällstidningen köps av tradition, tro mig jag har sålt ett och annat ex. Pensionärer, yrkesarbetare, arbetslösa, ungdomar, medelålders och dvärgar. Man kan inte kategorisera som du just gjorde.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-29 18:05:00
Fredrik Jung Abbou
Expressen kommer att forlora den lilla aktning de har kvar som nyhetsankare... Se redan idag e de ju inne pa den allra skabbigaste malgrupperna och forsoker locka in dem. Ungdomar som vaxer upp och mognar samt lar sig lasa vettigare prylar samt Solarie Ragnildar och hennes ackliga manliga o kvinnliga polare... Man kor mest utseende o Big Brothern o Kandis watch skit och man sniffar alltsa redan botten. Hur trogen och intressant malgrupp ar det man hanger kvar vid nu?
Inlägg #11: Postat: 2002-05-29 18:08:00
Fredrik Jung Abbou
Ja, du kanske vet battre an jag vilka som koper eftersom du kommer i kontakt med dem. Men hur ar man funtad om man koper Expressen varenda dag? Da maste man vel va pensionar och intresserad av TV & Radio programmen, Korsorden. Eller tonaring. Manga av oss, och jag sjalv koper ett ex ibland. Men koper man dem varje dag maste ju en liten varningssignal tandas here, no?
Inlägg #12: Postat: 2002-05-29 18:09:00
Fredrik Jung Abbou
Ok, kanske vissa GILLAR att lasa Expressen varje dag. Men de som sedan blir sa upprorda, inte ser de GROVA vinklingar, det GROVA snefokus och den javla bottenkanning som denna tidning star for. Kom igen, de maste va looniesar!
Inlägg #13: Postat: 2002-05-29 18:12:00
Fredrik Jung Abbou
Sen finns de, som du sjalv, som ar javligt lack pa att EP o AB ar sa javla skabbiga, och oroar over opinionseffekterna deras handlande kan fa pa "kidsen" och de andra som man ar radd ska ta till sig av vad som skrivs. Men Varfor laser du skiten da? Du skriver ju att Tjejerna som viker ut sig ar delaktiga Lena. Ar inte du delaktig genom att halla upplagan uppe? Ar det for mkt text i DN eller?
Inlägg #14: Postat: 2002-05-29 18:14:00
Lena V
Hahahahaha fan vad du triggar igång! Skulle vara underbart att se dig live debattera en politisk debatt. Jag blir alldeles matt bara av att läsa din svada, hur skulle det då vara att höra den? Ok, jag ger dig lite rätt i slutklämmen där, dom som köper blaskan varje dag och inte ser dom grova vinklarna och det grova snedfokuset behöver antingen starkare brickor eller äta mindre lugnande. Det går liksom inte att undgå i längden, annars.
Inlägg #15: Postat: 2002-05-29 18:14:00
Fredrik Jung Abbou
Det som jag har svarast att fatta ar det jag skrev sist faktiskt. Varfor BYTER man bara inte tidning? Hur manga ggr ska ni bli lacka innan ni bara SKITER i dem och laser, DN, SvD, Newsweek, Herald Tribune, Korren, vad du vill. Det finns massor av olika levels fran tyngsta tristaste till vad fan du vill. Varfor fortsatta lasa dem nar de e sa CP?
Inlägg #16: Postat: 2002-05-29 18:18:00
Lena V
Enkelt svar på din sista fråga; Jag betalar inte för någon av tidningarna utan läser dem på jobbet. Din jävla insinuation om att det är för mycket text i DN lämnar jag där den hör hemma; i papperskorgen, man anledningen till att JAG inte läser andra kvällstidningar är mycket enkel. Det finns INGA andra här, där jag bor. Köper DN när jag är inne i stan, men det inte mer än ett par ggr i månaden.
Inlägg #17: Postat: 2002-05-29 18:49:00
Fredrik Jung Abbou
OK. Du jobbar i en tjorre, men ni har INTE DN, eller Svenskan? Stammer detta? Jag har glomt bort vart du bor nu igen? Ar det verkligen sant? Vad har ni mer for tidningar? Far ni ngt utlandskt? Times, Newsweek? Dagens Industri, Ny Teknik, Computer Sweden, Halsomagasin?
Varfor har du inte en premmis pa typ DN da? Forklara for mig hur du ar missnojd med EP o AB? Men enda inte tillrackligt missnojd for att byta bort dem mot ngt vettigare.
Inlägg #18: Postat: 2002-05-29 18:51:00
Fredrik Jung Abbou
Det beror iofs helt pa vilket behov man har av att fa tillgang till nyheter. Samt vilka krav man har pa nyheternas niva. Typ om man ar intresserad av Teknik, eller marknadsforing/reklam, eller Naringsliv, eller utrikespolitik. Da finns det inte en suck man kan ENBART lasa EP eller AB. Da racker heller inte DN vidare mkt om man ar intresserad av mycket, aktuell, proffsig och djupgaende info om ett falt. Men tidningarna ar ju heller iofs inte gjorde for detta utan darfor
Inlägg #19: Postat: 2002-05-29 18:54:00
Fredrik Jung Abbou
... ar det BRA att marknaden for nyheter ar fragmenterad sa man kan hitta djupgaende info pa manga olika falt av prossiga redaktionen. Sen tycker jag att vill man veta en hel del om nastan allt sa ar DN sjalvklart for dar far man det mesta. Men pa EP o AB niva blir det mest skit av alltihopa och de tar de eckliga o low som ingen annan vill ha av vettiga tidningar o tidsskrifter. Men de e kul att lasa ibland, men fan inte tar man till sig av skiten, eller!
Inlägg #20: Postat: 2002-05-29 18:58:00
Lena V
Det säljs fem dags/ kvällstidningar i det samhälle jag huserar i; Norra Västerbotten, Västerbottenskuriren, Västerbottens folkblad, Aftonbladet och Expressen. Inga utländska. Prenumeration på andra risktäckande tidningar innebär att du får den i lådan två dagar senare. Vilket innebär att JAG istället nöjer med AB och EX, istället för att lägga fem papp på en blaska med yesteryesterdays news.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...