|
Inlägg #21: Postat: 2002-05-31 16:57:00
|
|
anders.h |
Om artikeln var skit så förklara åtminstone varför.
Jag kan bara säga att den var jävligt bra och att jag är förvånad över att de alla kände varann.
Visst har alla olika smak om vad som är bra och dåligt, men oavsett vad så borde alla få uttala sig om det.
/Anders
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-05-31 17:14:00
|
|
kalle ku |
Jag vet inte om det beror på svåger politik men en sak kvarstår: svensk film suger.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-05-31 18:50:00
|
|
moralismus |
måste säga att de som hänvisar till jantelagen har ett och annat att fundera på. artikelförfattarens kritik har ju formulerats utifrån en önskan att få vad som i hans ögon skulle vara ett rikare svenskt kulturliv. man kan diskutera vad ett rikt kulturliv skulle innebära, man kan diskutera om svågerpolitik är acceptabelt eller inte, men när man istället väljer att ropa "jante" visar det bara att man är oförmögen och/eller ovillig att ta en seriös diskussion.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-05-31 21:58:00
|
|
Juanita Gina Zanetti |
Svensk film kommer att gå graven om inget händer.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-06-01 20:21:00
|
|
JAG |
bitterhet i jantelandet, skulle du tacka nej till ett jobb på pappas arbetsplats?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-06-04 04:23:00
|
|
suz |
det är väl så i alla "företag" att man tar in sina egna, på ont och på gott, jobbade en gång på ett ICA där jag upptäckte att killen i charken var son, tjejen i mejeri var en dotter, den som drog ut kundvagnen fylld genom bakdörren var frun,,det blev inte mycket gjort och vi andra hade sämre lön och kortare luncher, synd att inte anställa folk utifrån för sina kvalifikationer utan att först fylla upp med familjen, men klart man ser till sina egna först, vem hade inte gjort det om man kunnat,
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-06-08 13:59:00
|
|
Micke |
Jösses. Varför hoppa på Alexander som skådis när han skriver om en personlig erfarenhet på ett bra sätt? Bitterhet är grymt trist, och klär inte någon väl. Det enda du lyckas med är framstå som kulturskata och ger unge herr Skarsgård sympatipoäng, som han fö inte alls behöver.
|
| |