|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-27 14:58:00
|
|
Kajsa Kallio |
Att arbeta för sin försörjning enbart, behöver kanske inte vara dåligt och för dem som ser arbete som ett nödvändigt ont inte säkert samma människor skulle det kanske hjälpa om de fick lite bättre betalt, något fler kollegor och lite humanare arbetsförhållande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-27 16:26:00
|
|
Sten |
Säkert men väljer de inte att slippa arbeta om de får ditt erbjudande?Om man går ett steg till kanske de som älskar sitt arbete skall betala nöjesskatt, det brukar det vara på nöje
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-27 20:59:00
|
|
Kajsa Kallio |
Nej jag tror inte det. Min åsikt är att de allra flesta vill arbeta tjäna pengar, tjäna samhället på något sätt. Nöjesskatt? Tja, varför inte, eller ännu hellre en slags system där en viss procent eller promille tas från alla som tjänar mer än hundratusen i månaden för att finansiera just medborgarlöner.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-27 22:43:00
|
|
Bertram |
Kajsa, jag tror att du har fel. Helt enkelt fel. Alldeles för många skulle strunta i att arbeta. Det är alldeles för riskabelt för att ens försöka. Fast det vore ju himla bra om du hade rätt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-27 23:48:00
|
|
sten |
Förslaget seriöst framfört av regeringspartner MP skulle säkert väcka uppseende i Europa. Jag skulle gärna vilja läsa News of the world eller Daily Mirror då
|
| |