Schlagen i Tallinn

Inlägg #1: Postat: 2002-05-26 15:05:00
Lena V
Hahahaha, tack sophia, det tar jag som en komplimang: Jag tyckte att dom skötte sig ganska bra undantaget några smärre övertramp. Menar du på allvar att schlagerfestivalen är en seriös tävling i musik? Hahaha, nej då det är en tävling i usel smak, taskiga bidrag och nervösa deltagare och det är alldeles alldeles underbart;
Inlägg #2: Postat: 2002-05-26 17:29:00
sophia
Nej, jag ser det inte särskilt seriöst för egen del. Men det finns ingen anledning att slå sig för brösten över "sin egen" låt och raljera över andras. Du är lika mycket med i cirkusen, men sätter dig på dina höga hästar!!!
Inlägg #3: Postat: 2002-05-26 19:19:00
Lena V
Förlåt att jag skrattar, men du är faktiskt jätteskojig, sophia: Hahahah hade inte tänkt behöva säga det högt, så jag viskar det till dig om du lovar att inte föra det vidare..shhhhh här kommer det..texten är inte bara raljerande, utan även ironisk. Inte bara ironisk över andra som är med i cirkusen utan även en ganska fet spark i arslet på mig själv, där "Jag" sitter och hoppas att fler grannländer ska vara med nästa år, så att vi har någon chans att vinna...finurligt va;
Inlägg #4: Postat: 2002-05-26 20:45:00
sophia
Du, Lena V! Du anar inte ...
hur skojigt det är ...
Inlägg #5: Postat: 2002-05-26 21:21:00
Lena V
Ledsen över att det inte faller dig i smaken sophia, men det är som med allt annat. Smaken är tack och lov olika, annars skulle det bli attans så trist och likriktat. Ironi är ett djävulens verktyg tror det var Marcus Priftis som så klokt sade det en gång men icke desto mindre en form som på både gott och ont tilltalar mig...
Inlägg #6: Postat: 2002-05-26 22:10:00
Lena V
sophia; jag såg just att du skrivit under en annan kommentar att jag ska "skriva på, men inte skicka in det till Sourze, för att bespara oss läsare". Jag föreslår att du fortsättningsvis helt enkelt ger fan i att öppna och läsa dom artiklar som är signerade; Lena Vikberg. Det står klart och tydligt under rubriken vem som har författat, så det ska inte vålla dig några större problem.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-26 22:17:00
Lena forts
Är det så att du inte gillar det jag skriver, föreligger det inte hinder att fortsättningsvis istället ägna din läsartid till annat, för dig mer passande artiklar. Att du inte gillar mig är helt ok, men om du bestämt dig för att använda mig som någon slags måltavla kan du lika gärna ändra på den inställningen. Konstruktiv kritik är alldeles nödvändig men den kommentaren saknade allt, verkligen.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-27 07:58:00
sophia
Jag gillar det mesta som du skriver, men inte riktigt allt. Det är väl inget att bli upprörd över.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-27 08:11:00
sophia
Hur kan du förresten bli så upprörd över ett par negativa kommentarer, du som ofta skriver ganska bra och får så mycket eloger från olika håll. Jag håller bara med Kyreus om att man inte nödvändigtvis måste visa upp precis allt man knåpar ihop. Du är produktiv och borde ha råd att sovra lite. Jag har inte sagt någonstans att du är en dålig skribent. Det har åtminstone inte varit min avsikt.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-27 08:17:00
sophia
Vad gäller mina kommentarer till just den här insändaren, så skrattar ju du åt dem och det är ok. Man måste ju välja själv vad man vill ta till sig och inte ta till sig. Jag ville bara säga att jag upplevde just den här artikeln som en upprepning av kommentatorernas kommentarer. Inget nytt alltså utan bara lite trist. Du kan betydligt bättre. Men sen är det ju ett enkelt ämne som engagerar i stort sett alla så du får ju mycket respons också, och det ger ju alltid en liten kick, eller hur ...
Inlägg #11: Postat: 2002-05-27 09:29:00
sophia, en sista kommentar
Bara en sak till, angående svar 6 och 7. Om du publicerar dig på en officiell site, måste du kunna ta både ris och ros. Ska man vara odelat positiv för att läsa dig? Jag läser kanske Sourze av samma anledning som du ser melodifestivaler!!!!
Inlägg #12: Postat: 2002-05-27 11:56:00
Lena V
sophia; du har mig veterligen aldrig någonsin kommenterat mig förrns nu, så det där med ros är ju inte aktuellt. Du säger att du får en adrenalinkick av att läsa usla artiklar på Sourze, att jag raljerar och sätter mig på höga hästar den har du lånat från Lundahl. Tyck gärna det, men det är inte särskilt konstruktiv kritik från din sida, eller hur?
Inlägg #13: Postat: 2002-05-27 11:59:00
Lena V
Sen skriver du faktiskt ordagrant under Kyreus artikel att jag gärna får skriva så mycket jag vill, men att jag inte ska publicera det här, för att bespara er läsare. Jag hänvisar dig till svar 6 och 7. Vad du verkar ha glömt är att jag är amatör och har aldrig utgett mig för att vara annat. Väl bemött och ha det.
Inlägg #14: Postat: 2002-05-27 12:46:00
sophia
Ok! Kommentarfälten ger inte utrymme att bre ut sig och kan ge upphov till missförstånd jag skrev att du inte behöver skicka ALLT till Sourze. Sen kan du ju välja hur du vill förstå det!
Inlägg #15: Postat: 2002-05-27 13:17:00
Lena V
Då är vi överens sophia; Du väljer att förstå denna artikel som du vill, och jag väljer att förstå din kritik som jag vill. Det är väl det detta handlar om egentligen. Vad som egentligen är/var meningen och hur olika man utläser saker:
Inlägg #16: Postat: 2002-05-27 15:35:00
sophia
Jag bara hade hoppats att du inte hade förstått det fullt så negativt, för så var det inte ment! Ha de bra och skriv vidare och skicka in dina bästa.:
Inlägg #17: Postat: 2002-05-30 12:32:00
anne
ska inte ni ta och byta telefonnummer?
Laddar...