|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-23 15:52:00
|
|
elin |
precis. det är det jag sa. låter det inte knäppt att alla bra, eller ska vi säga snälla egenskaper anses vara kvinnliga? jag frågade också monica om "mannens beskyddaregenskap" inte är en moderlig egenskap. det kanske bara är en egenskap som alla utvecklar när de verkligen har någonting att förlora.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-23 21:05:00
|
|
Monica Bodling |
Män och kvinnor är först och främst människor. Men vi påverkas också, både fysiskt och psykiskt av våra hormoner. När en kvinna föder barn producerar hennes kropp hormoner som har till uppgift att underlätta hennes moderskap. Mannen blir far utan att påverkas på detta sätt. Vissa kvinnor förtränger sin modersinstinkt för att det är omodernt att vårda sina barn. Andra kvinnor vill eller kan inte förtränga den. Dessa kvinnor diskrimineras idag. Feministerna bemöter dem tyvärr med förakt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-23 21:50:00
|
|
Monica Bodling |
Elin, varför tror du östrogen kallas "snällhetshormonet"? Kvinnor anses inte bara vara snällare, de ÄR det också. Varför kräver inte ni feminister att alla kvinnor får gratis tillgång till testosteron för att bli lite tuffare?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-26 20:45:00
|
|
elin |
monica bodling, kvinnans kropp producerar hormoner för att barnet behöver hormoner för att utvecklas. östrogen kallas för snällhetshormonet för att korkade människor tycker att faktumet att kvinnor har litet mer östrogen än män är ett bevis för att vi är snällare. detta stjälps lätt när man inser att kvinnor inte alls är snällare än män, vi är precis lika elaka fast vi inte lär oss att uttrycka det lika fysiskt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-26 20:46:00
|
|
elin |
dessutom är aggressivitet inte synonymt med elakhet. det är drivkraft. hur får du ihop faktumet att du, tex, är moderlig om du nu tycker det och så aggressiv? kom inte nu och säg att det beror på blablabla. alla har sina skäl och inget beror mer på hormoner än något annat.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-26 20:46:00
|
|
elin |
du ska nog se att de omoderliga männen har också har sina skäl. om du inte har märkt det redan så är kvinnor mycket tuffare än de har varit, vi har blivit mer aggressiva. vem har inte sagt att testosteron är inblandat i detta? inte jag. jag pratade om hormoner i ett annat inlägg som du som vanligt inte kommenterade. nu får du tänke lite själv!
|
| |