|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-21 11:44:00
|
|
Jenny N |
Det har du säkert rätt, att jag skäller fel. Jag tycker bara stenåldersperspektivet är så infantilt och ville påpeka att idag har ju allting förändrats det måste ju vara mer värdefullt med sådana egenskaper som min man har än någon som kan brotta ner en älg.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-21 11:48:00
|
|
Jenny N |
Jag vet att Monica är knäpp men det resonemang hon för skrämmer mig. Det är inte länge sedan vi levde så här i Sverige och många kvinnor och flickor i princip var livegna i sina familjer. Man blir väldigt sårbar i ett samhälle om man inte får försörja sig själv.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-21 11:55:00
|
|
Jenny N |
Det finns säkert skillnader mellan män och kvinnor, vika dom är och varifrån dom kommer vet jag inte, det är för komplicerat.
Ju mer jämställt ett land är desto högre blir välfärden för alla invånare.
Det är ingen slump att de länder som mest förtrycker kvinnor också har lägst BNP.
Monica får gärna leva som hon önskar, det är inga problem men hon måste hitta en man som går med på att försörja henne. Varför ska staten göra det ?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-21 11:58:00
|
|
Jenny N |
Sen är det djupt tragiskt tycker jag att Monica ser det som att när en man tar hand om sina egna barn så konkurrerar han med sin kvinna. Och när jag arbetar så konkurrerar jag med mina manliga arbetskamrater.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-21 12:52:00
|
|
Peter H |
Ok. Tack för långt svar.. :-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-22 17:08:00
|
|
Jörgen G |
Jenny > svar 1. Visst är såna egenskaper värdefulla. Synd bara att de inte syns på utsidan. Visst är det konstigt och tragiskt att samtidigt som vi blir mer och mer medvetna om hur viktig insidan är, så fokuserar vi mer och mer på en glättig yta? Jag menar, det finns massvis med killar som din man, men som inte ser ut som grekiska gudar. Vad ska de göra för att uppmärksammas i bruset?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-22 22:43:00
|
|
Jenny N |
Jörgen, jag överdrev lite så jävla snygg är han inte. Jag kan inte tala för andra kvinnor men om jag skulle välja man idag skulle jag valt en man som är ömsint, humoristisk någon som inte drar sig för att steka pannkakor eller bada barn. Det är manlig attraktion för mig. forts..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-22 22:47:00
|
|
Jenny N |
Jag tycker du har rätt. Tyvärr verkar folk tro att utseende eller pengar spelar någon roll i ett förhållande. Dom gör sig bara olyckliga. Ömsinhet är det sexigaste jag vet. Jag tror många tjejer är som jag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-24 16:03:00
|
|
Jörgen |
Det tror jag med. Problemet är fortfarande att det inte är särskilt gångbart som "babe-magnet", för med ömsinthet följer ofta blyghet och respekt för andra människor som hindrar att ta första steget. Så hur ska vi få denna sexighet att synas på utsidan? För jag antar att du inte föll för din man pga att han presenterade sig "Hej, jag är en hejare på att stryka sparkdräkter och jag vill att vi ska ha barn tillsammans!"? ;-
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-24 21:41:00
|
|
Jenny N |
Nej så var det inte men det var hans snälla ögon och det att när vi var ute en kväll så kramade han helt spontant en utvecklingsstörd man som hade gått vilse och var ledsen. Då tänkte jag, wow vilken kille.
|
| |