|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-18 00:17:00
|
|
elin |
jag tycker inte att den är fantastisk. jag förklarar varför. har jag sakt att amidala är maktlös? jag tycker helt enkelt att hennes image är fjantig samt kärlekshistorien. hur är kraften med? dedär med yoda får du förklara.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-18 00:21:00
|
|
Henrik Hermansson |
Nej, där tog jag kanske i. Jag menar bara att det sätt som hon framställs på är ganska bra jämfört med kvinnobilder i andra filmer. Yoda: han är bekymrad i alla stora strider och gömmer sin förmåga att använda våld. T ex när han tar upp käppen efter duellen. Så gör någon på den goda sidan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-18 17:22:00
|
|
elin |
yoda störde jag mig faktiskt på någonting ofantligt. det sättet som hans ögon smalnade innan han började strida var helt fel. i övrigt har han inte använt våld därför att han inte har varit med på uppdragen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-18 17:23:00
|
|
elin |
dessutom är kraften någonting som finns med alltid, inte bara kanaliseras genom en person. det finns ingen sådan känsla.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-19 14:46:00
|
|
Henrik Hermansson |
Det håller jag med om. I den gamla trilogin var kraften något som höll samman hela galaxen, nu är den mer en småfarlig förmåga hos enskilda individer. Men jag tycker ändå den finns med, fast inte som en hel religion längre. Jag kan vara barnslig, men jag tyckte Yoda var riktigt bra när det inte syntes att det var animerat d v s
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-20 00:04:00
|
|
elin |
det var ju just det som gjorde star wars så fint...
jag tycker att dockalternativet skall övervägas mer på allvar. jag är så trött på dataanimationer. dockor är mer levande.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-20 13:45:00
|
|
Henrik Hermansson |
Samma sak med rymdstriderna - inget slår de första filmernas kameraglidningar över modellerna på pingisborden. Det är ju obligatoriskt att ranka vilka som är bäst också. Jag skulle säga episod 5, 4, 2, 6, 1. Jag antar att du vill byta plats på episod 2 och 6?
|
| |