Sverige är sjukt

Inlägg #1: Postat: 2002-05-17 11:25:00
Lena V
Kanske i viss mån en generationsfråga och lite en värderingsfråga. Jag tror att Susanna Gräslund inte är ute och cyklar när hon åberopar att vi inte längre identifierar oss med arbetet på samma sätt längre, utan vi söker annan frihet.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-17 11:33:00
Anna Li
Egentligen är frågan felställd;varför ska jag? Istället borde man fråga; hur fan kan dem? Och varför är inte vi som ser lite mer aktiva med tips osv, de som är falskt sjukpensionerade stjäl våra surt förvärade skattepengar!
Inlägg #3: Postat: 2002-05-17 18:07:00
Katarina
Fast det är bland äldre som de stora ökningarna finns.Inte yngre. Inte för att försvara något fusk, men om vi ställer högre krav nu än tidigare på arbetets meningsfullhet så tycker jag nog det i sig är sunt.Tror ganska få vill ta alla nackdelar, dålig ekonomi, ständiga kontroller från F-kassan, ljuga för läkare,ingen kreditvärdighet, svårt att få nytt jobb mm, med att vara fusksjuk hellre än att arbeta under vettiga förhållanden.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-18 07:16:00
Carola
Jag tror det blir "lättare" att ställa sig frågan "varför ska jag" om man ser att "fusket" ökar. Sen kommer följdfrågan "hur fan jan dom". Men frågan varför det ökar, är en annan sak. Jag skulle vilja börja i den änden. Hur ser det ut på många arbetsplatser idag? Och varför? Ex. så kan en person orkar tre gånger så mycket som en annan. Om jag orkar med belastningen betyder inte att en annan kan bli sjuk, och då själsligt. Därför min fråga "varför?.
Laddar...