Inlägg #1: Postat: 2002-05-17 11:07:00
|
Stig-Björn Ljunggren |
Om du läser vad jag skrivit så säger jag väl inte att vänstern "skapat" slöddret, utan att vänstern erbjudit en plattform för deras destruktiva verksamhet. Det är dessutom en gammal diskussion inom vänstern vad man ska göra av de "politiska äventyrarna", och traditionellt har man varit duktiga på att hålla dessa typer borta, främst därför att de skrämmer bort "vanligt folk".
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-17 13:01:00
|
elin |
då föreslår jag att du ändrar din titel, den är utomordentligt kass. det är inte vänsterns fel att den används som plattform för destruktivt beteende. det är inte svartluvornas fel att poliser slår ner fredliga demonstranter. människorna i fråga är inte vänsterns slödder mer än någon annans. faschism är för övrigt ett klumpigt uttryck för "vänstervåldet".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-17 13:02:00
|
elin |
då föreslår jag att du ändrar din titel, den är utomordentligt kass. det är inte vänsterns fel att den används som plattform för destruktivt beteende. det är inte svartluvornas fel att poliser slår ner fredliga demonstranter. människorna i fråga är inte vänsterns slödder mer än någon annans. faschism är för övrigt ett klumpigt uttryck för "vänstervåldet".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-17 13:02:00
|
elin |
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-17 13:02:00
|
elin |
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-18 09:57:00
|
Stig-Björn Ljunggren |
Nej, jag tänker inte ändra min titel, för problemet är vänsterns, de har "fascister" inom sina egna led och tvekar att göra upp med dem. Ut med svartluvorna och andra poltiska äventyrare bara! Och det finns en vänster som begripit detta sedan långt tillbaka, främst KPMLr. Läs på www.proletaren.se, bilagan om Göteborg! Där skriver deras ordföring ganska tydligt om den här saken!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-18 17:16:00
|
elin |
ehum, sa jag inte att faschism är fel ord? dessutom finns det inte olika slags faschister. hur tror du att vänsterns skall kunna ta upp detta? är personerna ledamöter i partiet??en faschist är en faschist och vilket parti de än må tillhöra är det inte detta partiets problem utan hela samhällets!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-28 22:56:00
|
Undrande |
Vad är faschism? Fascism känner jag till, men detta nya begrepp är, åtminstone för mig, total okänt! Definitionen ovan blir jag dessvärre inte klokare av... Kan du reda ut etymologin för mig, Elin?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-24 17:48:00
|
Bacon |
Jävligt onödigt att idiotförklara sig själv över en liten felstavning.
|
|