|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-15 17:23:00
|
|
Susanne Gräslund |
Men har du frågat dig varför du så gärna vill vara med dina barn, kanske mer än vad din man vill? Det är inte så att dte kan bero på att samhället förväntar sig att du som kvinna ska vilja ta hand om barn och att det är så du har blivit uppfostrad? Att vara mamma och inte sätta sina barn i första rummet är att begå socialt självmord idag. Varför gäller inte det män också?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-15 17:35:00
|
|
Anna Li |
Alltså - jag är absolut inte uppfostrad så, jag har heller aldrig varit särskilt intresserad av barn och innan min dotter var född var det självklart att jag skulle börja jobba efter 6 månader. Min omgivning förväntar sig snarare att jag ska satsa på min karriär - så det är inte socialt självmord alls för min del. Skulle kunna jobba mkt mer.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-15 17:39:00
|
|
Anna Li |
Och jag är förälskad i mina barn! Jag längtar efter dem, jag kan knappt bärga mig, så fort jag börjar hemresan från jobbet vill jag vara hemma. De förändras och utvecklas varje dag och jag njuter av att vara med i den utvecklingen. Min man är dessutom lika förälskad i dem som jag och Ja vi hämtar varannan dag på dagis. Men inte för att jag är egoist utan tvärtom för att jag inte är det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-15 17:39:00
|
|
Anna Li |
Och för att min man inte skulle tillåta mig att göra det förstås.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-15 19:59:00
|
|
Petter Svar på Svar 1 |
"Att vara mamma och inte sätta sina barn i första rummet är att begå socialt självmord idag." Jag hoppas det kommer vara det för all framtid. Sen gäller det ju pappor likaväl som mammor. Föräldrar ska tamejfan sätta sina barn i första rummet, annars borde de ta sej en allvarlig funderare innan de skaffar dom. Fler åsidosatta barn är knappast vad samhället behöver.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-16 08:28:00
|
|
Jörgen G |
5 poäng till Susanne Gräslund för att ha prickat in dagens feministiska klyscha! Varför vill kvinnor vara med sina barn? Jo för att samhället förväntar sig det! Jag har en fråga till alla feminister, varför skaffar ni er barn, när ni så gärna vill slippa vara med dem?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-16 10:30:00
|
|
Anna Li |
Vill män slippa sina barn? Vill kvinnor slippa sina barn? Jag tror alla vill vara med sina barn och ha en bra balans i sina liv - även ha ett yrkesliv, men kanske lite på sparlåga under småbarnsåren.
|
| |