Våld och hormonliberaler

Inlägg #1: Postat: 2002-05-16 10:29:00
SHQ
Ditt hat inte bara bränner dig tom och torr det mörkar ditt sinne. Hade ett RTC gått "ut på att förstöra för andra människor, " så hade götgatan inte varit reparerad till fullo än i dag. RTC är en gatufest och en politisk manifestation. Detta rör sig om 10-20 slynglar. När kungsan fylldes av dessa under sommaren 1985 så teg de flitiga liberala debattörerna.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-16 10:33:00
SHQ forts.
Hade du, som undertecknad, studerat ett "reclaim" på nära håll så ser du att det är rätt vanliga ungdomar men där finns en del rötägg bland polis och demonstranter. Det är inte över en "skithög" du skall känna sorg utan över det faktum att våld brukas i detta samhälle.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-16 14:02:00
Samuel Sirén
Jaha. Och av vilken annan orsak väljer man att blockera just en gatutkorsning än att hindra andra människor från att ta sig fram?
Inlägg #4: Postat: 2002-05-18 18:05:00
SHQ
Just det är, om vi kan åsidosätta det där med tillstånd eller ej, en -> demonstration <-. Jag blir bedrövad att du sitter och snickrar på tegelstensartiklar endast betående av ett par komponenter: Näsa, lag, ordning osv. Du borde angripa RTC retorik. läs Annas artikel och då får mig MED dig för första gånge
Inlägg #5: Postat: 2002-05-18 20:43:00
Samuel Sirén
Som framgår av "Annas" artikel går "reclaim" till stor del ut på att förstöra för andra på olika sätt. Jag förstår inte varför du bjäbbar emot på den punkten. Och tanken att det skulle ha någon egentlig betydelse att det är en "demonstration" är märklig. För d eflesta andra som demonstrerar är det ett nödvändigt ont att man går och står i vägen för andra, för "reclaim" är det ett uttalat syfte.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-15 16:54:00
SHQ
Så om jag i egenskap av södermalmsbo sedan generationer verkligen vill återta staden så upphör demonstrationsrätten? Då skall jag degradera min strävan till att skriva upprörda insändare i lokaltidningen. Demonstrationsrätten kom till efter år av kamp och argumentation och den försvaras med samma medel om den hotas.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-15 16:55:00
SHQ
RTC pajjar däremot allt detta genom att betvinga samhället i fascistisk repression. Egentligen kommer deras quasikamp bara leda till att oviktiga personer som du och Ramona blir viktiga.
Laddar...