Inlägg #1: Postat: 2002-05-15 11:46:00
|
Monica Bodling |
Tobias! Min dotter och jag är vanliga, laglydiga skattebetalare, inte asociala brottslingar. Om socialen av någon anledning inte förmår hjälpa vanliga medborgare i kris, då är det väl något som är fel?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-15 11:56:00
|
Tobias |
Jag och min flickvän studerade. Hon ramlade och skadade ryggen. Hon hade samma sommar jobb i flera år men den sommaren kunde hon inte arbeta på grund av ryggskadan. A-kassa kan man bara få om man arbetat en viss tid först. Försökte få hjälp av socialen, de var naturligtvis inkompetenta och otrevliga. De sa bl.a. till oss att hon skulle gå en söka arbete kurs på arbetsförmedlingen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-15 11:57:00
|
Tobias |
Vi talade om för dem att hon var SJUKSKRIVEN och till och med hade stora svårigheter att ens ta sig ut från lägenheten. De sa att i så fall så fick väl JAG gå kursen. Vi talade om att jag redan hade arbete, samma arbete som jag har varje sommar, och om hon hade kunnat arbeta så hade hon arbetat på det sommarjobb hon brukade göra varje år. Deras svar var att "jaha vill ni inte ha hjälp så..."
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-15 11:58:00
|
Tobias |
Deras inkompetens är inte din dotters eller liknande idioters fel, MEN deras otrevliga attityd och att de inte litar på NÅGON och försöker så mycket de kan att INTE hjälpa. DET är bland annat din slappa dotters fel!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-15 12:02:00
|
Tobias |
Vi löste problemet genom att be hennes chef på sommarjobbet att skriva ett kontrakt om att hon skulle arbeta där även den sommaren. Sedan tog vi kontakt med försäkringskassan och så fick hon 80 av lönen från dem, men företaget var naturligtvis tvungna att betala de första 2 veckorna. Vi erbjöd att betala tillbaka de pengarna svart, men det behövde vi inte eftersom chefen tyckte att hela historien med socialen var så sjuk.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-15 12:13:00
|
Tobias |
"vanliga, laglydiga skattebetalare"
NEJ, det är ni inte. Inte vanliga och hon är inte skattebetalare om hon inte arbetar. Det största svinet är troligtvis hennes man. Så varför inte bara sätta dit honom.Har han hotat med misshandel så kan jag förstå er men har han det? ---- Ja det är fel att socialen av någon anledning inte hjälper medborgare i kris! Vad tror du är anledningen?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-15 12:14:00
|
Tobias |
"vanliga, laglydiga skattebetalare"
NEJ, det är ni inte. Inte vanliga och hon är inte skattebetalare om hon inte arbetar. Det största svinet är troligtvis hennes man. Så varför inte bara sätta dit honom.Har han hotat med misshandel så kan jag förstå er men har han det? ---- Ja det är fel att socialen av någon anledning inte hjälper medborgare i kris! Vad tror du är anledningen? Har de träffat för många personer som din dotter hennes man och värre kanske?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-15 12:15:00
|
Tobias |
Är de jävligt trötta på slappa idioter som klantar sig hela tide kanske? Är de avtrubbade och saknar möjlighet att känna empati på grund dessa varelser? Sen att de dessutom är inkompetenta och inte förstår vad sjukskrivning och sprucken svanskota är för något det är inte erat fel.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-15 12:23:00
|
Tobias |
Social arbetare är troligtvis inte onda av sin natur men man kan undra ibland men de är nog jävligt trötta på slappa idioter som klantar sig hela tiden. De är nog avtrubbade och saknar möjlighet att känna empati, på grund dessa varelser. Fan för er slappisar som förstör för oss som försöker kämpa vidare även när det är riktigt tungt.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-15 12:28:00
|
Tobias |
Tror du jag vill arbeta på sommaren??? Nej det vill jag inte, jag vill ha semester som de flesta andra. Jag arbetar mer än heltid under resten av året pluggar på Chalmers och vi studerande har det inte så fett med pengar fasten Anna Li tycks tro det.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-15 18:15:00
|
Arne |
Kan inte tro att du studerar på CTH. Av dina texter att döma är Individuella Programmet på gymnasiet mer troligt. Din språkhantering borde faktiskt stramas åt lite. Spara på invektiven.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-15 18:17:00
|
Arne |
Bortsett från detta tycker jag faktiskt synd om dej och flickvännen som fick lida så!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-16 07:44:00
|
Tobias |
Jag kan lova dig att jag har haft betydligt otrevligare tankar än vad jag har skrivit här. Den perioden i mitt liv som jag har beskrivit här har varit den värsta i mitt liv, det hände även en hel del annat än vad jag har skrivit om här.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-05-16 07:44:00
|
Tobias |
Bl.a. näst intill ingen hjälp från sjukvården och psykisk misshandel av läkare Många av dem saknar också empati Jag har efter dessa upplevelser totalt tappat tilltron till vårt samhälle och för min egen skull anser jag mig inte längre tillhöra detta samhälle annat än av tvång.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-05-16 07:49:00
|
Tobias |
Du skriver först en förolämpning och sedan uppmanar du mig att spara på förolämpningarna...hmm väldans konsekvent. Förolämpningar är DU ju rätt bra på, känner du igen det här: "...Bodling som bara kan två saker: 1.Föda misslyckade barn som inte klarar egen försörjning..." Fast du har i alla fall slutat med "!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-05-16 07:51:00
|
Tobias |
Varför hamnar inläggen i fel ordning? Det ska vara 14, 13, 15
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-05-16 13:41:00
|
Arne |
Det har jag inte alls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-05-16 13:44:00
|
Arne |
Dessutom är din språkbearbetning fortfarande så trasig, så det spelar mindre roll i vilken ordning man läser dina inlägg.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-05-16 17:54:00
|
Tobias |
Du är fan dummare än jag trodde. Innehållet är viktigare än hur det skrivs, dessutom är mitt språk alldeles utmärkt. Det är bara inte anpassat efter 500 tecken per inlägg och ej heller att allt blir ett stycke. Jag har knappast varken ork eller tid att fundera, redigera texten eller använda ett språk som en så lågt stående person tycks behöva.
Dessutom anser jag det vara mer än barnsligt att använda ord som "invektiven".
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-05-16 18:56:00
|
Arne |
Ta och läs om dina egna inlägg!! Är du stolt över ditt hantverk? Försök att bli vuxen, det håller inte att skrika så förbannat, då skär sej rösten och ingen hör vad man försöker säga!!
|
|