Bara puckon skiter i sina liv!

Inlägg #1: Postat: 2002-05-14 14:40:00
Anna Li
Men Gudrun hit och Gudrun dit. Vem som helst blir inte partiledare - det är nödvändigt att ha ordentlig erfarenhet av det politiska jobbet för det. Men se alla andra - se alla oavlönade kommunpolitiker som har helt vanliga jobb. Kolla i din kommun.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-14 14:43:00
PH
Motala.. Nej skojade bara. Min kommun är bella Roma. Skulle helst inte vilja veta hur kommunpolitikerna finansierar sin tillvaro här.... :-
Inlägg #3: Postat: 2002-05-14 14:46:00
PH
Och: svensk kommunalpolitisk verksamhet borde kunna förnyas och bli mer intressant. Varför inte skita i valet och låta alla posterna rotera bland medborgarna? Varför skall allt kommunalt filtreras genom rikspartipolitiken först?
Inlägg #4: Postat: 2002-05-14 18:00:00
Anna Li
Tycker inte det är en bra ide att låta posterna "rotera". Man anställer inte ngn som inte sökt jobbet. På samma sätt måste man visa intresse för politiken för att få ett politiskt uppdrag. Det borde väl inte vara så svårt att joina ett parti på kommunal nivå och utan att riksdagen lägger sig i det det minsta. jag har inte provat så jag vet inte säkert
Inlägg #5: Postat: 2002-05-15 10:00:00
Peter H
Varför inte? Självklart måste de som sitter på poster vara intresserade, men ett rent statistiskt urval av ledamöter måste väl vara lika bra som valda samma sak faktiskt eller bättre för man slipper partiklubbarna som är ett hinder för många intresserade och engagerade i sina liv.
Laddar...