Bara puckon skiter i sina liv!

Den här tråden diskuterar artikeln Bara puckon skiter i sina liv!.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-14 09:39:00
Peter H
Ja det är väl det som är problemet? Politiken, i alla fall så som den paketeras och tvångsmatas oss, styr för mycket av våra liv. Alla de där trista rättvisefrågorna borde väl kunna kunna stämplas som formellt färdiga nu i Sverige, så att politiken kan bli intressant igen?
Inlägg #2: Postat: 2002-05-14 09:56:00
Puckot
Jag anser att Alla partier oavsett ideologier borde ha enats om det mest självklara för ett anständigt liv. Det har de inte, försämringarna fortsätter för varje dag som går.
Om du inte har insett det så är dagens blockpolitik totalt värdelös, totalt avskärmad från det vanliga samhället och går knappast dess medborgares ärenden.

Demokrati - kyss mig i röven!
Att rösta blankt är att ta ställning.
Det är det som är politik!
/puckot
Inlägg #3: Postat: 2002-05-14 10:17:00
te
inte så kul att vara intresserad när alla ändå har olika åsikter.. Man blir ständigt motarbetade av fördomsfulla människor..
Inlägg #4: Postat: 2002-05-14 10:20:00
Fredrik Jung Abbou
Det bor finnas fler satt for manniskor att engagera sig DIREKT i politik och beslutsfattande. Jag skriver en bok namligen ;- Du far se sen!
Inlägg #5: Postat: 2002-05-14 10:23:00
Jenny Nordgren
Inlägg #6: Postat: 2002-05-14 12:25:00
Bertram
Att inte rösta eller att rösta blankt är väl också ett ställningstagande eller kan vara i alla fall. Om man inte hittar något parti man sympatiserar med eller om man tycker att dagens system är bajs så är ju det det enda alternativet. Om tillräkligt många struntar i att rösta/blankröstar kommer det att tvingas fram en ändraing av nuvarande system/politik.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-14 13:37:00
Marie Levin
Du skrev det jag ville skriva och sätta in i vår lokaltidning. Håller med till 10000. Njutbar uppfattning och en äntligenformulering.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-14 14:17:00
X-man
Jag tror i och för sig att de flesta som säger sig ointresserade av politik tänker på direkt partipolitik. Alltså att man inte orkar intressera sig för vad de olika partierna har att säga. Detta betuder inte att man inte har en otrolig massa åsikter om samhällstruktur och uppbyggnad, och gärna debatterar om dessa. Om ngn t ex inte tycka det är intressant att titta på politikerdebatter i TV men samtidigt jobbar ideellt i ett soppkök gör ju ett politiskt ställningstagande.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-14 14:30:00
PH
Håller helt med X-man. Exempel: På V:s sajt står det: "Gudrun är motsatsen till "broilerpolitikern"". Med det menas att hon hade ett vanligt jobb för sådär 25 år sen. Man är alltså medveten om partipolitikledan och försöker bättra på sin image...
Laddar...