Att sätta en punkunge till världen

Inlägg #1: Postat: 2002-05-13 21:18:00
Anna Li
Jag tycker också att texter är otroligt viktiga för en bra låt och kan verkligen njuta av det sätt som vissa kan få musik och ord till en helhet. Men att se det lösryckt utan musik....? Är det inte lite klubben för värdelöst vetande??? Jag älskar att se på sport också - men kan inte ett enda världsrekord eller fotbollsresultat. Vad säger det om mig? Upplevelseorienterad kanske!
Inlägg #2: Postat: 2002-05-14 00:43:00
Oskar S
Men Anna, vad arg du låter.
:-

Men jag gjorde texterna bara som en kul grej och jag dömer INGEN för att de unte vet härstamningen. Jag ville bara visa att texten faktiskt också spelar en roll i själva upplevandet av musiken. Även om Beatles trallade på och det var helt OK så kan texten i SIGSJÄLV ha kvaliter som HÖJER upplevelsen av musik. Och jag är rätt dålig på att komma ihåg låtcitat själv om jag jämför mig med min otroligt duktiga kompis, som självfallet är en kille...
Inlägg #3: Postat: 2002-05-14 00:46:00
Oskar S
... forts.
Med vilket jag menar att
män står för de flesta besattheterna vare sig det gäller Sagan om ringen, våld eller stensamlande.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-20 12:54:00
Anna Li
Jag märker att jag lät lite onödigt aggressiv. Tack för att du tog det på rätt sätt! Det var nog mest en kombination av förvåning och frustration som inte hade låtit ilsket IRL. Håller verkligen med dig om texten - det är därför jag gillar många svenska texter. men kanske inte en liten rad lösryckt. Men som sagt - tror att det är ganska mkt en kill grej.
Laddar...