Det är inte synd om gubbar

Inlägg #1: Postat: 2002-05-13 17:00:00
Ana
Men snälla... hur vanligt är det?? Inte lika vanligt som motsatsen. Dessutom är ju män starkare än kvinnor och det känns därför inte lika hotfullt. Fast det är definitivt fel! Och skapar obehag. Allt som nån gör mot nån annans vilja i sådana sammanhang är fel. Det vet ju alla.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-13 17:43:00
Ullabella
Just det Kalle G, du kanske är ca 0,000001 av de män som råkat ut för detta medans det händer ALLA tjejer/kvinnor. Och då mannen besitter makten så blir det mycket osmakligt.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-14 08:31:00
sus
Ullabella! Du tar en siffra helt ur ingenting och gör till sanning. Faktum är att män också trakaseras sexuellt i arbetslivet och att det är vanligt. Eftersom män inte förväntas bli trakaserade har mannen dessutom svårare att anmäla det, han blir inte trodd, blir skrattad åt. Får kommentarer som förvärrar situationen för honom. Utrymmet här är för kort att gå närmare in på problemet. Vill du veta mer så kontakta prevent eller sök på deras hemsida.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-21 15:42:00
Kalle G
Ana, hur vanligt det är? Ingen aning! Jag vet inte heller hur vanligt motsatsen är. Jag påpekade bara att det förekommer åt båda hållen. Och hur F*n kan du veta om jag känner mig hotad eller inte? Ullabella, släng gärna in ett par nollor till nästa gång. Trovärdighet, du vet...
Laddar...