|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-10 10:41:00
|
|
Joakim J |
Varför ska samhället undkomma sitt ansvar i det här fallet? Varför ska mamman behöva skuldsätta sig, gör det saken bättre? Förmodligen har hon betalat skatt i hela sitt liv och därmed betalat in de där pengarna många gånger om. Det är så vårt sk skyddsnät är uppbyggt! Och vad då arbeta? Hon kanske inte får något arbete, vilket inte är HELT ologiskt med tanke på att hon är en ensamstående mamma!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-10 14:19:00
|
|
Bertram |
Inte får arbete? Det tror jag inte en sekund på. Det finns alltid arbete om man är beredd att steka burgare eller att städa eller diska eller liknande. "Varför ska samhället undkomma sitt ansvar i det här fallet?" Varför skall samhället ta ansvar för allt och alla? Varför skall HON SJÄLV undkomma ansvaret i det här fallet?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-12 19:56:00
|
|
Joakim J |
När jag läser ditt inlägg så förstår jag verkligen varför vårt samhälle är så kallt och osolidariskt. Du är ett lysande exempel på den egoistiska och självgoda attityd som breder ut sig. Bara jag själv har det bra så skiter väl jag för fan i alla andra! Och har man råkat illa ut får man skylla sig själv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-14 20:57:00
|
|
Anna Li |
Det spelar ingen roll om hon fått arbete. Innan maxtaxan infördes kostade det cirka 6000 kr netto att ha 3 barn på dagis. Helt olönsamt att jobba om man inte får en lön på ca 15 000. Det får man inte om man steker burgare.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-14 21:54:00
|
|
Bertram |
Hjälp mig med de där siffrorna är du snäll. Vad är före och efter skatt? Vad tror du att man tjänar som burgarstekare? Var inte dagistaxan inkomstberoende innan maxatxan? Varför annars allt tjafs om att det bara är höginkomstagare som tjänar på maxtaxan?
|
| |