Inlägg #1: Postat: 2002-05-09 11:33:00
|
Sanna |
så varför jämföra?
med ditt resonemang skulle man inte visa många allsvenska matcher eftersom spanska ligan är bättre. eller man kanske bara skulle visa toppmatcherna i champions league? och vem bestämmer damernas kvalité? Du?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-09 11:48:00
|
Andreas |
Sanna verkar tycka att damfotboll är spännande, flera andra som kommenterat texten tycker inte det. Förutsatt att dessa andra talar utifrån erfarenhet och inte förutfattade meningar, är det inte orimligt att anta att de flesta verkligen finner damfotboll tråkigt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-09 12:01:00
|
Kent Davidsson |
Orsaken till jämförelsen var att jag försökte förklara varför intresset för damfotboll är så lågt jämfört med herrfotboll. Avseende kvaliteten menade jag att damlandslaget kanske skulle kunna platsa i div. 5 för herrar men det är naturligvis spekulation från min sida. Det rönta intresset skulle kunna vara ett mått på kvaliteten.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-09 15:01:00
|
Ahnberg |
Sanna: Självklart kan man jämföra!!! Spanska ligan sänds av ett dussintal kanaler världen runt medans allsvenskan sänds av en så viss är det en hierarki som förföljer fotbollen runt jordklotet. Den stora massan vill inte se damfotboll för den har inget att erbjuda, det går inte fort, och man får inte se på snygga mål.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-09 16:06:00
|
Bertram |
Dessutom är den Allsvenska fotbollen det bästa vi har i Sverige. Det är där kommande landslagsspelare fostras. F.ö. sänds det väl mer spansk än svensk fotboll t.o.m. här i landet?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-12 22:16:00
|
Tomas R |
Nja - snarare ett niomanna juniorherrlag som släpps ut på en 11-mannaplan. Lägre intenstitet, längre avstånd mellan lagdelarna, lösare skott/passningar. Men det har sin charm.
Ofta meninsglöst att jämföra herrars och damers prestationer. För fanken - titta hur en dam/herre tar sig ned för pisten.
|
|