Inlägg #1: Postat: 2002-05-08 12:37:00
|
Anna Li |
Till vad? Till att du är anonym?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-08 12:47:00
|
Ja |
Ja!! Det beror på vad man skriver om. Lena V hade i alla fall en vettig fråga. Du ifrågasätter vilka DU tycker ska få tillåtelse till att vara anonym. Vad vet du om personen ifråga? Vad är hemorrojder mer än en ytters vanligt symptom? Sex är tabu. Att inte kunna ha sex är tabu. Osv osv
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-08 13:09:00
|
Lena V |
Ja; Är sex tabu för dig ledsen om det är så så kan du enkelt undvika det, skriv om annat än sex. Det finns tonvis med saker som är mer/lika intressant att både läsa och skriva om. Jag lovar att läsa dina artiklar -vilket ämne- du än väljer:
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-08 15:38:00
|
Anna Li |
Jag ifrågasätter hur sourze kan bedöma att vissa personers sexliv är så intressant att de får vara anonyma när de skriver om det. Det är inte personligare eller mer sant heller för den delen - det har sourze förstås inte ngn aning om än mkt annat som skrivs här.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-08 15:39:00
|
Anna Li |
Tycker man att sex är tabu kan man aldrig ha läst en söndagsbilaga i expressen eller aftonbladet. Det talas ju om sex överallt och hela tiden.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-08 16:17:00
|
Greger |
Söndagsbilagorna blir allmer lika rena porrtidningar. Men alltfler köper bara tidningen utan bilaga. Sourze tenderar också att bli en porrtidskrift. Synd på en bra idé, men nu är det nog kört. Ska vi tippa att till hösten är Sourze saga all ?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-08 18:43:00
|
Jessika |
Sex uppfattas väldigt olika från person till person. Vissa har faktiskt en hämmad inställning till sex fast de, av hela sitt hjärta, önskade att det inte var så. Dom vill leva ut men har problem med det. Som jag ser det så är det ett problem för många. Det är ju skönt att alla andra inte känner sig hämmad i ämnet sex. Det är tufft för väldigt många att våga. Men bra för er alla som inte har dessa hämningar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-08 18:47:00
|
jessika |
Försök att förstå att det kan vara ett otroligt svårt problem för andra, även om det inte är så för er. Annali har inga problem med att berätta om sina hemorrojder, vilket kanske andra har. Tycker du att du är bättre om du då vågar gå ut med det med ditt riktiga namn? Ett problem för dig behöver inte vara samma problem för en annan. Och tvärtom. Vi har alla våra svagheter, hacka inte ner på de som inte vågar elller kan.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-08 18:50:00
|
jessika |
Lena. En människa kan vill skriva om sex men har det "tabubelagt" inom sig.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-08 19:00:00
|
Anna Li |
Vem har sagt att jag inte har problem med det? Vem har sagt att ett enda ord är sant? När jag valde att skriva på sourze fick jag uppfattningen att en av spelreglerna var att man inte fick vara anonym utom i mkt speciella fall. ATt man har ett sexliv är väl inte så speciellt? Jag har inte hackat ner på ngn annan än sourze redaktion som jag tycker gjord dåliga bedömningar.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-09 06:46:00
|
tillhör inte en mängd |
För dej kanske sexliv inte är nåt "speciellt" att ha. Men för många är det kanske just det de är. Många kanske inte har något, pga av olika sorters hämningar som plågar just den individen.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-09 09:44:00
|
tjejen som undrar |
först skriver du i artikeln, "här hänger man ut sina hemorrojder" sen i kommentarerna: "vem har sagt att det är sant". kolla sanningen skriver du också. jodu här gäller det att kolla lite vad man eg. tycker också. "att man har ett sexliv är _väl_ inget speciellt!?!?! för vem då? dej eller en annan människa? det är inget speciellt för dej, men utgå aningen mer från andra lite. alla är inte som du
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-09 11:41:00
|
Anna Li |
ATt ha ett sexliv är inget speciellt ovanligt eller märkligt fenomen som ger upphov till att man behöver vara anonym. Det är det jag menar. Alla som vill skriva om sitt eget eller ett påhittat sexliv får gärna göra det - men då under eget namn.
Om Sourze går med på att publicera anonyma berättelser - då tar sourze över ansvaret och då bör sourze också kolla sanningshalten i t ex en misshandlad kvinnas historia. Då är det mer journalistik än enskilda människor som berättar eller hittar på.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-05-11 09:13:00
|
Sara |
Sex och politik är för mig högst personliga saker, i alla fall när det gäller det egna sexlivet eller den egna politiska åsikten. Det är inget jag gärna berättar för min omgivning om. Inte därför att jag känner mig hämmad, utan helt enkelt för att det är min personliga ensak. Jag vill kunna diskutera öppet, utan att för den delen bli "stämplad" på ett eller annat sätt. Internet är ett utmärkt sådant forum, och anonymitet är en förutsättning.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-05-11 14:29:00
|
Anna Li |
Håller med Sara om att internet är ett utmärkt forum för det. Men Sourze som site har valt att kräva att alla deras skribenter ska ange sina riktiga namn. Mycket av det som skrivs här handlar ändå om sex och politik. För min del var det ett stort motstånd att lägga ut mitt eget namn och jag hade föredragit att få skriva under pseudonym.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-05-11 14:31:00
|
anna Li |
Nu tyckte jag att Sourze var en så bra site att jag accepterade att skriva under eget namn. Vad jag säger till Sourze är att det bör vara lika för alla. Plötsligt kommer omotiverade undantag från regeln om att skriva under eget namn. Jag diskuterar inte rätten att vara anonym på internet utan rätten att vara det på Sourze och varför det inte är lika för alla.
|
|