|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 19:29:00
|
|
Samuel Sirén, svar till Lena V |
Tyckte bestämt att rubriken på ditt inlägg var "En nynazists mentalitet", men jag läste kanske fel? Och du föreställer dig alltså fortfarande att jag betraktar alls fullkomligt fredliga flanörer som bråkmakare?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 20:34:00
|
|
Lena V svar till Samuel lille |
Jupps, rubriken är sådan och syftar som hänvisning till din jämförelse i "vi tycker inte synd om bråkmakarna", alltså inte att du skulle ha en nynasses mentalitet, utan jag - som utan tvekan skulle bege mig och med egna ögon åse ett reclaim. I din artikel klargör du dina åsikter väldigt tydligt. Den dumskalle som beger sig ner på stan bistår automatiskt bråkmakare och sabbare dom med nynazistisk mentalitet och sällar sig därför till dessa.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 20:38:00
|
|
Lena V forts |
Vad jag för mitt liv inte kan begripa, är hur du så tvärsäkert säger dig veta avsikten med "de fyra vännernas" besök nere på stan. Dom är där och hejjar på sina vänner "packet/slöddret/sabbarna", dom bistår denna fest med sin blotta närvaro liksom då jag skulle göra, med min närvaro på stan. När Ali säger att han INTE deltog, var med och arrangerade, eller hade annat samröre med rts, så väljer du att inte lyssna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-07 20:43:00
|
|
Lena V fortsätter lite till |
Istället så hänger du dig till personangrepp a la Siren i sin bästa form något jag i störts möjliga mån försöker undvika, ty det för ingen debatt framåt, säger dig med siarförmåga ? kunna veta; 1. varför dom var på stan. 2. vad som hände. 3. deras mentala status. 4. lägger dessutom åsikter i deras mun "deras lust att sabba och förstöra störs av vetskapen om att tidningarna förmodligen kommer skriva kritiska artiklar". Nej Samuel, ditt resonemang håller inte. Inte ens nära.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 22:04:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 2, till Lena V |
Tja, vi får väl - som jag n.b. påpekar redan i artikeln - betrakta ditt rubrikval som uttryckligen en manifestation av bristande erfarenhet inom personangreppens svåra konst. Och det skall ju förstås inte läggas dig till last!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-07 22:07:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 3, till Lena V |
Orsaken till att jag betvivlar Alis upgifter redovisar jag i min artikel. Men säg oss, varför fäster du själv sådan vikt vid Alis bedyranden om sin och sina fränders snövita oskuld? Betraktar du honom som trovärdig i sammanhanget?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-07 22:18:00
|
|
Lena V svarar Samuel |
Läser du vad jag skriver? Rubrikvalet var inte ett försök till personangrepp. Punkt. Jag litar till Alis och andra medmänniskors ord - tills dess att motsatsen är bevisad. Antaganden, grundad på tidigare historik, eller grundat på att han är vänster och du höger, är inte bevis nog, Samuel. Så jag litar på att Ali och hans vänner inte deltog i "festen", saboterandet, inte hejjade på "sina vänner" eller försökte starta något upplopp. Tills motsatsen är bevisad kommer jag att fortsätta tro det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-07 23:57:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 7, till Lena V |
Tja, om du av oklara orsaker väljer att "tro" på vår unge kommunistledare tills motsatsen är "bevisad", är det ju ingen större vits alls med att resonera med dig om vad som är rimligt och inte: Du tror på det du vill tro på, punkt slut.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-08 00:13:00
|
|
Lena V |
Måste naturligtvis ställa följdfrågan; är du 88? eftersom du envisas med att kalla 30-åriga kvinnor för unga fröknar
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-08 00:17:00
|
|
Lena V tillägg |
Sen måste jag undra över ditt ordval:"väljer att tro", menar du att du väljer att misstro människor? Det skulle iofs förklara en hel del, men i en demokratisk stat döms ingen utan bevis. Betyder det att du skulle föredra ett odemokratiskt styre där ordet bevisbörda uteslöts ur grundlagen?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-08 04:45:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 10, till Lena V |
Tja, din tidigare kommentar tyder på att du uttryckligen väljer att tro på vad Ali säger iställer för att försöka bedöma vad som framstår som rimligt eller inte. Din fråga om "bevisbörda" framstår här som lite lustig. Är din tanke måhända att hur jag och andra bildar vår uppfattning om vad händer, är jämförbart med en rättsprocess, och att dessa vår bedömningar bör uppfylla ungefär samma formella krav som ställs i en domstol? Det var i så fall en väldigt speciell uppfattning.
|
| |