Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 22:47:00
|
cd |
För att du är så söt Tomas! Alltså allvarligt..."Varför fick inte jag stryk Ali?" Vad är det för en jävla dum fråga? Kan det vara så enkelt att du helt enkelt frågade andra, och inte full så brutala, poliser?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 23:00:00
|
tobias |
Du kanske borde fråga de poliserna som var där istället? Hur ska Ali kunna veta varför du fick stryk? Självklart fattar vi att du försöker påskina att Ali ljuger, men det fanns ju flera vittnen som såg händelsen antar jag och av vilken anledning skulle han ljuga? Tror du han plötsligt fått en helt obefogad polisskepsis som fått honom att börja ljuga.. äh lägg ner.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 23:57:00
|
Bertram |
Den där eventuella polisskepsisen från Alis sida är väl inte särskilt plötslig... Å andra sidan ville han ju ha det till att det kunde bero på hans hudfärg i ett tidigare inlägg. Om du, Tomas, ser gammelsvensk ut så kanske det är förklaringen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-08 02:21:00
|
Dekman |
Det är väl ingen som tvekar när det gäller faktumet att Ali blev knuffad. Däremot finns ddet frågetecken om hur provocerande han var mot poliserna. Han blev ju inte knuffad direkt, utan försökte enligt egen utsago argumentera med polisen. Och det borde även Ali veta att man argumenterar inte med en polis som har bett dig att gå. För då har nämligen polisen rätt att flytta på dig, med våld om så krävs.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-08 09:02:00
|
Fredrik |
Ali, jag bor i närheten och påverkades i mycket av demonstrationerna och polisens avspärrningar. Jag frågade också poliserna vad som pågick men fick ett vänligt bemötande. Jag antar att det faktiskt beror på sättet man frågar.
Jag tycker också att polisen skall vara proffsig och respektfull, men jag är förbannad på vandaliseringen och klottret. Det såg ut som ett slagfält dan allt glassplitter.
Varför syns aldrig din indignation mot vandaler och maskerade våldsverkare?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-09 00:02:00
|
Tomas |
Cd: Självklart tror jag inte att Ali ljuger, det skulle förvåna mig mycket om han gjorde det, dock så ställer jag mig frågan "varför blev han nerslagen och inte jag, när vi, enligt hans utsago, utförde samma handling?"
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-09 00:05:00
|
Tomas |
Bertram: Nog är jag blond och blåögd allt, men jag tvivlar på att mitt utseende talar till min fördel då jag konfronteras med polisen. Jag har rakat huvud, utom det mitt uppepå som står rakt upp. Jag klär mig i svart kläder, jag har kängor, jag sminkar mig och jag har långa rockar. Är det som dagens revoltvänster säger att polisen kategoriskt spöar alla som ser lite avvikande ut så undrar jag ytterligare varför jag inte fått stryk av polisen.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-16 18:13:00
|
Dan |
Hoho, där blev det tyst på dem!
En synthare har talat! :
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-16 19:21:00
|
cd |
Ni kan förvisso ha utfört samma handling, men var och när ni utförde denna handling är av stor betydelse. Den respons man får blir givetvis helt annorlunda med tanke på vilken polis man frågar. Konstigare än så behöver det väl inte vara?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-18 17:25:00
|
Dino Silvera |
Ja, mycket kan man fråga sig. Bland annat varför man släppte in fotbollshulliganer innanför det avspärrade området som vill spöa upp vänsterungdomar?
|
|