Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 17:02:00
|
Ali Esbati |
Därför att jag är medborgare i det här landet. Jag frågade vad det var för arbete de behövde bedriva - då blev jag nedputtad. Huvudproblemet var just att det var omöjligt att observera händelseförloppet från det avstånd dit vi blev bortfösta. Det var exakt det vi hindrades från att göra.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 17:02:00
|
Ali Esbati |
Därför att jag är medborgare i det här landet. Jag frågade vad det var för arbete de behövde bedriva - då blev jag nedputtad. Huvudproblemet var just att det var omöjligt att observera händelseförloppet från det avstånd dit vi blev bortfösta. Det var exakt det vi hindrades från att göra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 17:02:00
|
Ali Esbati |
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-07 17:10:00
|
Roger Gustafsson |
"bortfösta"? Gick ni inte självmant på polisens direkta uppmaning?
I sådana fall var användandet av våld mot dig högst motiverat.
Enskilda polismän har ingen plikt att förklara pågående verksamhet för landets medborgare. Visste du inte det?
//Roger
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 19:26:00
|
Mikael_j |
Roger: Ibland sa sager polisen ingenting forst, dom bara viftar med sina nya fina teleskopbatonger och skriker saker...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-07 19:49:00
|
Erik Å |
Varför han gick fram till polisen har väl inte med saken att göra, det ska man väl ändå kunna göra i en demokrati utan att bli tryckt till marken? Tänk om jag skulle spöa alla som störde mig när jag gjorde ngt...jisses...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-07 23:48:00
|
Bertram |
I viss mån kan man väl förstå att poliser, mitt i ett svårkontrollerat och stressigt arbete, inte orkar eller har tid med att stå och tjafsa med folk. Det är antagligen inte svårare än så. Om det däremot är så att de bara klipper till utan att säga att de inte har tid att snacka är det ju en annan sak.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-08 07:59:00
|
Roger Gustafsson |
Mikael: Du kan väl inte tro att Ali blev överraskad av polisens agerande? Alltså visste han att han inte var önskvärd där, alltså skulle han hållt sig borta. Enkelt.
ErikÅ: Nu vet du och Ali att man inte ska gå fram till kravallpoliser som är upptagna med sitt arbete. Enskilda poliser har ingen skyldighet att diskutera sin verksamhet med allmänheten om de0 bedömer att de måste koncentrera sig på något annat.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-09 03:49:00
|
Erik Å |
Om jag inte känner för att diskutera med någon går jag därifrån eller låter bli att svara eller kanske till och med barskt säger att jag inte har tid. Däremot slår jag inte ner folk jag inte har tid att tala med. Lagligt eller ej - det är vidrigt.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-13 07:54:00
|
Roger Gustafsson |
ErikÅ: Tycker du att polisen bör gå från platsen för att de inte vill snacka med Ali? Poliser har rätt, för att inte säga skyldighet, att ta bort folk som stör deras arbete med våld om det behövs.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-18 17:29:00
|
Dino Silvera |
Jag har nog aldrig hört så mycket dynga om deras befogenheter. Folkvett kallas det att svara medborgarna på frågor, vi lever väl inte i nån militärdiktatur. Varför släppte man in högerbråkstakar?
|
|