Inlägg #1: Postat: 2002-05-06 21:07:00
|
forts |
Sirens blinda tilltro till polisen tycker jag är märklig. det finns väl rötägg där som överallt annars - bara det att de har så oändligt mkt mer makt och därför är det viktigt att granska dem. Mer objektivt än vad som sker idag.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-06 21:43:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 1 till Anna Li |
Min "blinda tilltro till polisen"? Ack, ack, mycket får man då höra innan öronen trillar av. Visst fan ägnar sig polisen ofta åt maktmissbruk, misshandel o.dyl. -- MEN detta ger ICKE gatuligisternas verksamhet några som helst moraliska extrapoäng. När AIK-are och Djurgårdare drabbar samman efter ett "derby" i fotboll eller ishockey betyder det inte att den ställer sig på den ena sidan som kritiserar den andra; detsamma gäller anabolstinna poliskonstaplar och Alis beklämmande gatubråkarkompisar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-06 21:53:00
|
Lena V |
Tack Anna Li!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-06 23:04:00
|
Lena V, fråga till Samuels svar till Anna Li |
Om jag som AIK;are har varit på derbyt, sett matchen och sedan gått ut med mina vänner och ställt mig utanför stadion för att där plötsligt åse hur AIK;are och Djurgårdare drabbat samman, då skulle jag enligt dig vara huligan eftersom jag är AIK;are? Eller gäller det bara om Jennie, Belinda och Ali befinner sig i närheten som åskådare?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 01:29:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 4 till Lena V |
Ja, om du i förväg vet att AIKare skall ställa till med bråk, om du går dit för att att heja på dessa dina bråkande AIKar-kompisar och om du, när du väl kommer dit, ställer dig och tjafsar med djurgårdare eller med polis, torde du näppeligen vinna några större sympatier från någon annan än andra huliganer om du råkar få en snyting.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-07 09:26:00
|
Peter |
Lena du ser ju inte verkligheten, ta bort ögonbindeln, lukta på kaffet och nyktra till. Verkligheten handlar om att de fyra vänstermänniskorna ville komma förbi polisens avspärrning och sedan inte åtlydde tillsägelser att gå därifrån. Detta följdes av att de KNUFFADES med polissköldar och att ett batongslag utdelades. I enlighet med polislagen §10.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-07 09:28:00
|
Anna Li |
Men om jag går på AIK match för att se på fotboll och när jag kommer ut är det avspärrat och jag går fram till en polis och frågar vad det är som pågår - då är jag knappast ligist. Och inte heller värd ett slag med batongen. Siren - har du helt missat att det är ett antal äldre, skötsamma personer som reagerat på polisens övervåld både i Stockholm och Malmö?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-07 09:29:00
|
rts |
Varför försvarar du rötäggen inom polisen? Det är viktigt för hela samhället att rötäggen inom polisen rensas bort.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-07 10:50:00
|
Lena V svar till Samuels svar 5 |
Då kommer vi till problemets kärnpunkt. Du eller jag var inte där och då kan du således bara anta att om tjafsade och hejade på sina "kompisar", eller hur? Andrahandsinformation är alltid bräcklig och ibland missvisande. Hade jag haft möjlighet skulle jag gått ner till reclaimfesten själv och med egna ögon bildat mig en egen uppfattning. Det är min rättighet att göra det utan att få en nassestämpel i pannan.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-07 10:54:00
|
Lena V forts |
Sen är det en sak som glömts bort lite. Vandalerna vandaliserade efter den sk festen var över. Vet du vilka som utförde sabotagen? Kan du peka ut att dom tillhörde gruppen du benämner som "vännerna"? Eller kan det möjligen vara så att dessa vandaler var vanliga snorungar som passade på att sabba lite när det liksom var läge att göra det? Hela ditt resonemang faller ihop om du inte kan binda "vännerna" till vandaliseringarna.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-07 14:31:00
|
Samuel Sirén, svar 7910 till Lena V |
Mina svar på dessa dins frågor framgår förhoppningsvis med viss tydlighet av de två artiklar jag postade idag tisdag?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-07 14:37:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 8 till Rts |
Att försvara rötäggen inom polisen vore mig totalt främmande; det är - som du påpekar - otroligt viktigt för hela samhället att rötäggen inom polisen rensas bort. Att en notorisk bråkmakare puttas över ända när han försöker bistå sina polare i ett gatubråk har jag dock svårt att betrakta som någon värre manifestation av oacceptabel polisbrutalitet. Även om jag säkert kan tänka mig att polisen tog i lite mer än vad som var alldeles nödvändigt.
|
|