Idag är vi alla terrorister

Inlägg #1: Postat: 2002-05-06 16:15:00
Anders
"Bissarrt" är väl ett ganska milt uttryck för att beskriva en manifestation till stöd sic! för den rasistiska terrorstaten Israel. Men visst får de demonstrera, liksom man också får demonstrera mot en sådan demonstration, båda två genomfördes ju, eller hur?
Inlägg #2: Postat: 2002-05-06 16:55:00
Erik
Det är klart det är Jörgen! Polisens våld är problematiskt men inte det politiskt aktivas iallafall inte om de är vänster. Inskräkningar i människors möjlighet att demonstrera genom skrämsel och våld är problematiskt iallafall om det är vänstermänniskor som vill demonstrera. Du har bara missat vänsterns fundamentala åsikt: vi är demokrati!
Inlägg #3: Postat: 2002-05-06 17:00:00
Erik
Skönt att man inte är vänster så man slipper hyckla iallafall. Jag kan utan problem hålla med Ali om att det som hände honom, om det hände som han berättade, är totalt oacceptabelt. Det ska inte få gå till på det sättet. Liksom jag kan hävda att de propalestinska demonstrationernas aggressivitet mot alla som väljar att demonstrera mot antisemitism, för ett lands rätt att existera och för fred trots allt skitsnack om rasism och terror vittnar om oförmåga att föra ett demokratiskt samtal.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-06 17:02:00
Erik
Jag menar att om nu vänstern menar allvar med att det inte betyder att man stödjer terrorn om man påpekar ökad rasism mot muslimer efter den 11/9 så varför gäller det inte de som påpekar den PÅTAGLIGA ökningen av rasism mot judar under det senare halvåret?
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 10:48:00
Mc G
Många har snackat om denna rasism, men jag som jude, måste erkänn att jag inte känner av den. I alla fall inte på samma sätt som jag ser rasismen mot människor från "den muslimska världen" som kan vara allt från araber till somalier.
Laddar...