En nynazists mentalitet

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-05-06 16:33:00
Lena V
Du tror alltså att det är en han? Mycket troligt. Jag hade tagit en diskussion om "han" skrivit ut ett namn, istället för blä. Att demonstrativt gömma sig bakom ett nick som blä tänder min "kom fram din fegis" lampa. Kan inte hjälpas att det är larvigt av mig att reagera så, men likväl så gör jag det. Man ska inte behöva fega, vad man än tycker.
Inlägg #22: Postat: 2002-05-06 16:43:00
Peter H
Hoppas du är medveten att du skrämmer många till tystnad med den attityden.

Förresten verkar det finnas lika många fejkade namn som riktiga bland kommentarerna. Förstår faktiskt blä ifall hon vill undvika att bränna sitt namn. Man blir lätt inpassad i fack här.
Inlägg #23: Postat: 2002-05-06 16:47:00
Lena V
Så jag skrämmer många till tystnad med min attityd? Snälla Peter, kan du vara vänlig att vidareutveckla det, jag följer ärligt inte med dig nu. Varför skulle blä bränna sitt namn för att han/hon kritiserar mig?
Inlägg #24: Postat: 2002-05-06 17:09:00
Jesper N
Det verkar som om du menar att du kan ta hur löjliga och osakliga diskussioner som helst så länge dina kontrahenter bistår med sina namn, men att en konstruktiv debatt med anonyma är omöjlig, är det så?
Inlägg #25: Postat: 2002-05-06 17:13:00
Lena V
Jesper, snälla du. Jag står för att jag tycker anonymitet är fegt, hur många gånger ska jag behöva säga det? Vill man föra en debatt måste man väl kunna stå för det man säger, annars blir det väl inte mycket till debatt. Det är min ståndpunkt, jag vet att du är av annan åsikt, men det betyder likväl att vi båda har lika rätt som fel, beroende på vems synvinkel vi utgår ifrån.
Inlägg #26: Postat: 2002-05-06 17:15:00
Lena V
Jag har aldrig sagt att en konstruktiv debatt med anonyma är omöjligt, bara att jag tycker det är fegt och en dålig plattform att börja bygga en öppen debatt på.
Inlägg #27: Postat: 2002-05-06 17:16:00
Peter H
Till Lena/23

Svar 1:
Nja, bara menar att även personer som vill vara anonyma kan ha vettiga saker att säga. Om de stämplas som fega och inläggen ointressanta så kanske de avstår istället?
Inlägg #28: Postat: 2002-05-06 17:19:00
Peter H
Till Lena/23

Svar 2:
Ser det som en debattteknik och som en fördel med nätet att man kan kliva ur sin "normala" roll och kommentera något anonymt. Om man använder sitt namn blir ju åsikten "registrerad" till det namnet. Det blir alltså en friare diskussion.
Inlägg #29: Postat: 2002-05-06 17:25:00
Lena V
Peter; Kan hålla med dig till viss del, diskussionerna blir förvisso friare om det är samma kontrahenter, men nackdelen är naturligtvis att det är skitlätt att fega. Komma med en massa grisiga åsikter som man inte vågar stå för öppet, men som man gladeligen sprider ut över nätet. Inlägg behöver inte vara ointressanta för att dom är anonyma, men tas på större allvar - av mig - om dom öppet stås för.
Inlägg #30: Postat: 2002-05-06 17:38:00
Peter H
Lena, Nu måste jag kila. Synd att jag är i Rom och du i Lappland, annars kunde vi fortsatt över en pilsner. :-
Inlägg #31: Postat: 2002-05-06 19:44:00
Carola
:Sorry, men diskussionen urartade visst till något helt annat än själva sakfrågan. Men jag måste hålla med om att det är då mycket mer trovärdigt att i så fall fabricera ett namn. Jag menar; vem väljer blähähähä och sedan ändå inte går in i själva sakfrågan. Men jag håller med Lena här, går jag in i en diskussion så vill jag gärna veta vem jag snackar med.
Inlägg #32: Postat: 2002-05-06 20:05:00
Jesper N
Visst kan det vara fegt att vara anonym i en debatt, men ett arguments giltighet har inget att göra med om den som står bakom det är anonym eller ej. Därför anser jag det är fel att avfärda någon för att den är anonym. Avfärda usla argument för att de är usla, inte för att den som uttryckte dem var Samuel Sirén, Ali Esbati, Stalin eller den där jävln som alltid snor din parkering på jobbet
Inlägg #33: Postat: 2002-05-06 20:42:00
Jesper O
Dessutom behöver man inte vara mindre anonym bara för att man anger ett namn. T.ex. heter inte jag vare sig Jesper eller O egentligen.
Inlägg #34: Postat: 2002-05-06 20:49:00
Lena V
Samuel Siren är inte anonym, Ali Esbati är inte anonym, Stalin är inte anonym, Carola Ulups är inte det minsta anonym. Tack för diskussionen mina herrar. Vi har olika åsikter i frågan och är förmodligen lika tjurskalliga alla tre: Peter; Jag skulle med förtjusning fortsatt debatten över en pilsner:
Inlägg #35: Postat: 2002-05-06 20:50:00
Carola
Jo Jesper, det är en poäng där, att avfärda usla argument istället. Här finns massor med anonyma men som ändå inte är det, för de skriver ex, Patrik. Okej, blir trovärdighet högre då? Ja, troligtvis är det så. Men jag föredrar Patrik framför blä då ordet blä står för något annat.
Inlägg #36: Postat: 2002-05-07 08:13:00
Jesper N
Lena , "blä" skulle kunna vara en synonym för vem som helst utom stalin av de du räknade upp.
Inlägg #37: Postat: 2002-05-08 01:51:00
Dekman
Lena, du anser alltså att alla som svarar på inlägg på Sourze och vill debattera ska skriva ut korrekt Namn och e-post adress, för annars är det inte intressant?? Vi kanske ska skicka med lite personuppgifter och foton åxå för säkerhets skull?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...