En nynazists mentalitet

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-05-06 13:59:00
Lena V
blä; jag tar gärna en diskussion med dig, både engånde rubriksättning, ingress och det du anser vara verklighetsfrämmande. Men då får du först komma ut ur anonymitetens fega håla.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-06 14:12:00
blä igen
Varför det? Och varför fegt? Spelar det någon roll om jag är blä eller ett namn du inte känner? Jag kanske är en vänsteranhängare som helt enkelt tycker det du skrev är dåligt, men vill inte förknippas med Sirén bara därför? Demokratin är också anonym.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-06 14:39:00
Lena V
Maskerade människor - oavsett partifärg - är fega. Vågar man inte stå för sina åsikter utan måste gömma sig - då är man feg. Det är min absoluta övertygelse och den står jag för. Varför inte sätta ut ditt namn och en mailadress jag kan nå dig på?
Inlägg #4: Postat: 2002-05-06 14:46:00
blähä
Alla som röstar i allmänna val är anonyma. Många tar med sig alla röstsedlarna in och gömmer sig bakom skynket och smusslar med kuverten. Fegt? Kanske. Men en förutsättning för demokrati. Precis på samma sätt väljer jag att vara anonym i denna ganska oviktiga debatt. :-
Inlägg #5: Postat: 2002-05-06 14:56:00
Lena V
Härligt, du drar likt Siren sådana strålande jämförelser. Då vet jag var du står och tar dig inte längre på allvar. Vill man vara med i leken måste man kunna stå för det. Men tack för din ytterst konstruktiva kritik. Ha det bra.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-06 15:36:00
Jesper N
Lena, du kommer inte med ett enda argument för att anonymitet är fel. Att säga att du inte vill prata med någon för att denne av dig kan beteknas som feg tycker jag är ett rätt fegt sätt att värja sig mot kritik.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-06 15:37:00
hej igen!
Se där. Hade jag nu visat mitt namn hade jag varit stämplad som sympatisör med Siren.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-06 15:52:00
Lena V
Anonymitet är fegt. Om en människa gömmer sig bakom anonymiteten innebär det att vederbörande törs/kan stå för sina åsikter. Hur stor ide är det att ta en diskussion med någon som inte står för det vederbörande säger? Meningslöst, enligt mig. Jag värjer mig inte mot kritik, jag tar emot den och försöker analysera den, men när kritiken består av; det du skrev var lika dåligt som det Siren skrev, blir det lite svårt att analysera. Och jag har inte stämplat "blähä" som sympatisör med Siren.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-06 15:53:00
Lena V rättelse
"Om en människa gömmer sig bakom anonymiteten innebär det att vederbörande INTE törs/kan stå för sina åsikter".
Inlägg #10: Postat: 2002-05-06 15:58:00
Jesper N
Jag håller med dig om att viss kritik är så intetsägande att det inte är någon mening att besvara den, men det har inget att göra med om den framförs anonymt eller ej. Att någon inte vill skylta med sitt namn behöver inte betyda att denne inte står för sina åsikter. Vad skulle det göra för skillnad för debatten om du hade blähäs mailadress?
Inlägg #11: Postat: 2002-05-06 16:02:00
Peter H
Det här var ju en ganska intressant principiell debatt..! Är anonyma åsikter fega? Väldigt många åsikter har nog ett anonymt ursprung, därför att de inte var acceptabla från början. Att stå upp och öppet agitera är inte alltid bästa sättet att få önskad effekt??
Inlägg #12: Postat: 2002-05-06 16:04:00
Jesper N
Är jag den jag utger mg för att vara?spelar det någon roll för den här diskussionen? Aonymiteten är så viktig för demokratin att det står i grundlagen att våra val skall vara hemliga.
Inlägg #13: Postat: 2002-05-06 16:05:00
Lena V
Jag tar inte en politisk diskussion med någon som inte står för vad den tycker och säger, och jag anser att anonymitet innebär just det. Blähä verkar mest intresserad av att få tala om hur dålig jag är istället för att vilja debattera sakfrågan. Förmodligen därav den stora önskan om att få göra det anonymt, det är så mycket lättare att strunta i att vara konstruktiv då. Då är det bara att dra när man fått säga sitt, utan att lyssna tillbaka.
Inlägg #14: Postat: 2002-05-06 16:14:00
Peter H
Tycker det låter mer som om du inte tar en diskusison med någon som du inte vet vem det är. Men hur kan du veta det på Sourze - alla är ju mer eller mindre anonyma. Hur många pseudonymer tror du finns här? Finns Lena? Och även om hon finns - vem är hon? Ingen aning, men det hindrar väl inte debatten - eller?
Inlägg #15: Postat: 2002-05-06 16:20:00
Lena V
Jag tar gärna en diskussion, mer än gärna. Men i detta fallet kan du ju gå tillbaka och se hur den började. En anonym människa som kallar sig blä krisiterar min artikel och verkar reta sig mest på rubrikval och ingress. Fine, jag förklarar gärna för honom/henne var dom kommer ifrån, men då jag får skit vill jag veta vem som kastar den. För det är ju så att internet verkligen är en härlig boning för dom fega.
Inlägg #16: Postat: 2002-05-06 16:24:00
Lena V forts
Blä vill ändå inte komma fram. Ok, då skiter vi i det och tar en diskussion med någon som vågar stå för sina åsikter, om än dom åsikterna innebär att vara kritisk mot mig. Mig är lika med Lena Vikberg. 35 år och boende i Kristineberg som ligger i norrland.
Inlägg #17: Postat: 2002-05-06 16:25:00
Lena V forts
Blä vill ändå inte komma fram. Ok, då skiter vi i det och tar en diskussion med någon som vågar stå för sina åsikter, om än dom åsikterna innebär att vara kritisk mot mig. Mig är lika med Lena Vikberg. 35 år och boende i Kristineberg som är ett gruvsamhälle och i norra norrlands inland. Min mailadress; lena_katarinahotmail.com
Inlägg #18: Postat: 2002-05-06 16:25:00
Lena V forts
Blä vill ändå inte komma fram. Ok, då skiter vi i det och tar en diskussion med någon som vågar stå för sina åsikter, om än dom åsikterna innebär att vara kritisk mot mig. Mig är lika med Lena Vikberg. 35 år och boende i Kristineberg som är ett gruvsamhälle i norra norrlands inland. Min mailadress; lena_katarinahotmail.com
Inlägg #19: Postat: 2002-05-06 16:26:00
Jesper N
Om blähä hade kommit med konstriktiv kritik och sakliga argument så hade du alltså besvarat honom? Om det är så så är det ju inte anonymiteten du vänder dig mot utan de tråkiga påhoppen, och det är det ju inte svårt att förstå.
Inlägg #20: Postat: 2002-05-06 16:27:00
Lena V
Sourzeupphakning, hahahahhaha jag är inte fullt så schizo:
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...