Inlägg #1: Postat: 2002-05-06 11:43:00
|
Ali Esbati |
Skön inställning som bådar gott inför framtiden. Om polisen spöar en person som inte är du, skit i det. Om någon blir misshandlad på tunnelbanan och det inte är du, åk hem. Om staten plockar din granne och för bort henne, mind your own business. Mysigt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-06 15:27:00
|
Magnus Kroon |
Händer inte ofta Ali, men i det här fallet har du alldeles rätt. Artikeln är en av de bästa jag läst på länge bortsett kanske från mina egna då som kom med i Aftonbladet och i SvD.. *ler* Tänkte förresten uträtta min medborgerliga rättighet under nästa reclaimning och titta på. Inte medverka, titta på.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-06 21:16:00
|
Jorgo |
Själva definitionen av en vänsterpartist är ju just en som tittar paa medan man själv försöker föra ställningarna mot kapitalismen ett steg framaat. Att liberalerna i smyg njuter av polisövergrepp är för övrigt knappast naagon nyhet...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-08 09:38:00
|
Calle |
Jag är såå less på alla "snälla" idealister som känner sig utvalda att tänka åt alla andra. Egentligen vill de bara ha makt. I Ryssland förde staten bort en del människor. I Kina förekom det också tror jag. Kommunism och åsiktsförtryck, nej tack!!!
|
|