Polisvåldet är ett systemfel

Inlägg #1: Postat: 2002-05-05 10:08:00
forts
Jag tycker självklart att det är helfel med våldsamma upplopp, skadegörelse mm. Men jag känner starkt att det finns ngt skumt över de domar och de nedlagda förundersökningar mot poliser. Det är helt enkelt inte rimligt att polisen som yrkeskår skulle vara utan rötägg som missbrukar makt. Och när de försöker täcka upp för rötäggen istället för att rensa ut dem tappar de all trovärdighet.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-05 10:08:00
forts
Du var stark och klartänkt och gjorde en massa saker rätt istället för att bara vara chockad, som de flesta nog skulle varit. Ändå fick du inte rätt. Det säger en del om hur svårt det är.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-05 10:09:00
forts
För några år sedan gick flera vuxna ut i DN och berättade hur illa behandlade deras barn blivit, de var också helt chockade över polisens beteende. En kvinna som såg polisen utan synlig anledning trakassera en färgad man och ta bort honom trots att han hade tre små barn med sig följde tillsammans med flera andra efter för att anmäla poliserna. De blev hotade och motarbetade när de skulle anmäla.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-05 10:10:00
forts
Till slut vågade ingen, men en kvinna gick ut med det. Det är hemskt när man inte kan lita på polisen - men jag är numer medveten om att det inte bara finns rötägg utan att de egentligen "schyssta" poliserna täcker upp för rötäggen. Tyvärr
Laddar...