|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-04 15:26:00
|
|
Elin |
problem kommer från någonstans, dessa slags problem är inte medfödda. de faktorer jag talar om är allmänt erkända som saker som sätter press på kvinnan. du behöver inte hålla med, men att säga att problemet ligger i mig är nog lite å ta i.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-04 16:09:00
|
|
Beatriz |
Du har så rätt carola. Vi måste acceptera oss själva och ta vara på vår kvinnlighet. Och det gäller att hitta en balans på vad är det som passar just mig , individen och inte massan. Bra skrivet!! Vänligen Beatriz
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-04 17:12:00
|
|
KYREUS |
Ju äldre kvinnorna blir, desto mera slappnar de av. Det är min erfarenhet. De äldre kvinnorna i vår bekanskapskrets FATTAR INTE säger dom hur vår tids unga är så fruktansvärt taggade och utseendefixerade. mvh KYREUS
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-04 19:00:00
|
|
elin |
det där med en själv är svårt... om vi snackar utseende så tror jag att ens vilja att se ut på olika sätt beror på i vilket sammanhang man skall framträda. alla accepterar inte ett naturligt utseende. för lite "fara", för mycket "fara", för lite femininitet. accepterar man sitt utseende då? och innebär acceptans att man är nöjd?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-05 18:03:00
|
|
Anna |
Jag instämmer med Kyreus. När jag var yngre rakade jag benen, under armarna, sminkade mig lite osv. Sedan gick jag på en folkhögskola där ingen brydde sig. Där blev jag istället raka motsatsen och bojkottade allt sånt. Nu flera år efteråt kan jag börja känna mig intresserad igen. Spännande med smink. Raka mig under armarna har jag ingen lust med men benen kanske. Jag kan sålla lite efter vad jag tycker känns bra och är inte helt negativt inställd åt varken det ena eller det andra hållet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-06 10:19:00
|
|
Kalle |
150 läsare och SJUTTIO KOMMENTARER på 1,5 dygn. Borde vara någon slags rekord?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-06 16:40:00
|
|
Marita |
jovisst ska vi acceptera oss som vi är och reklamen är inte någon grundorsak till att vi är så utseendefixerade utan det är bara en bidragande orsak.. Och det är ju jäkligt lätt att skylla på utseendebranschen eftersom den är så lättilgänglig. Men nog tror jag att reklamen e t c är en bidragande orsak allt.
Bra text för övrigt. Du är rak på sak. Gillar det.
|
| |