Inlägg #1: Postat: 2002-05-02 17:07:00
|
Tobias Borgström |
Som lagstiftare tror jag inte jag skulle göra mig.
Du har för övrigt helt rätt i att det är oacceptabelt att puckla på folk och att det är dumt och olagligt att slå sönder skyltfönster.
Vi verkar vara överens.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-02 17:09:00
|
Donken |
Ja, det var ju verkligen så att när festen upplöstes gick alla från den hem och sov, och så kröp det fram en hop ondskefulla ligister ur skuggorna..
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-02 17:23:00
|
Dekman |
Det är inte så att ni nu menar jag du Ali och dina vänner som var på "festen" borde ha misstänkt att det från vissa deltagare fanns annat uppsåt än att bara festa. Man brukar nämligen inte normalt dyka upp maskerad på fester om det inte är Halloween el dylikt?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-02 19:17:00
|
Peter |
Ali Esbati, du är lika full av skit som vanligt.. Leve intifadan.. Stick till palestina ditt avskum, kasta sten där och få en israelisk 5.56:a i planeten.. Där har du din intifada! Avskum!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-02 21:54:00
|
Irriterad!!! |
Peter! Det finns säkert andra forum där du kan få utlopp för dina "intressanta" slutsatser. Ku Klux Klan eller nåt!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-02 23:30:00
|
Peter |
Klanen är en samling kvasireligiösa amerikanska halvfeta idioter.... Vad gäller Ali Esbati så borde han få lära sig vad intifadan är, ett bra sätt är väl att han åker på en studieresa och provar att provocera israelisk militör. De är inte lika skjuträdda som svensk och europeisk polis.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-03 00:34:00
|
Martin Löwdin |
Ali Esbati har rätt. Festen var över när skadegörelsen började. Och det var inga ligister som kröp fram ur skuggorna. Som jag uppfattade det så skedde en rusning ner mot Stureplan, för att fortsätta festen utan musiken, mitt i symbolen för rikemans-stockholm klyscha men vad katten.... Det var vandaler med hela tiden, men först då såg dom sin chans.
Men ändå, det var få vandaler med i tåget, och ingen av dom verkade ens åka fast! Var var polisen då?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-03 01:02:00
|
JoeHill |
Gör skyltfönstren okrossbara istället. Ge poliserna lustgas istället för tårgas, att skjuta mot demostranterna.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-03 09:05:00
|
Peter |
Skönt att se att Ali fick sig en kyss av kravallskölden!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-03 09:55:00
|
Dekman |
Peter>> Nämner Ali överhuvudtaget Intifadan i sitt inlägg?? Jag har läst det flera gånger. Står ingenstans...han skrev enbart ett kort inlägg som svar på en artikel, en demokratisk rättighet.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-03 10:18:00
|
Peter |
Dekman>> Jag är en oseriös rabiat människa, arg på allt och alla. Hela mänskligheten faktiskt..
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-03 10:28:00
|
Jesper N |
Ali Esbati kör med det vanliga knepet att inte förneka något som har hänt utan bara försöka frikoppla den lagliga verksamheten från den olagliga. Och om man definierar att festen slutade när förstörelsen började så har han inte bara rätt, han har elegant undvikit det faktum att alla reclaim-fester dragit till sig folk som vill bråka med poliser.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-03 15:16:00
|
Julia |
Ali Esbati - om festen är fridfull varför söker man då inte tillstånd? Faktiskt ngt man gör in en DEMOKRATI? Och vad du än säger så MÅSTE en arrangör ta ansvar för det som händer!!!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-05-03 16:40:00
|
Peter |
Ali Esbati gillar bara att skövla, han gillar inte ansvar.. Den lilla rackaren!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-05-04 01:17:00
|
JoeHill |
Varför vill de som förstör förstöra? Svar: De kan inte uttrycka sig på annat sätt. Varför klarar de inte det? Svar: De har dålig utbildning. Varför? Svar: resurserna till skolan har minskats. Varför? Svar: vi är på väg in i en ny era där de rika vinner varje spelomgång. De ämnar göra arbetarna dummare än deras egna barn, så dessa kan bli framtidens härskare.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-05-04 01:24:00
|
JoeHill |
Polisen hjärntvättas tre år på sin utbildning och kan således inte klandras för sitt agerande. Ali, fatta detta, och gör något för att förbättra situationen för alla istället. Ung Vänster är en bluff för att vilseleda folket. De spelar Stenbeck rakt in handsken.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-05-06 15:34:00
|
Andreas Gode |
Peter, kan du vänligen hâlla käften?
Fegt att uppföra sig som en idiot pâ kommentarsidorna och sedan försöka urskulda sig genom att blanda in ironi sâ att man slipper stâ för nâgot man säger. "Ta mig inte pâ allvar, jag är dum i huvet och kan häva ur mig vad skit jag vill"
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-05-06 16:02:00
|
Maria |
Julia, jag vet inte så mycket om Reclaim men min gissning är att de inte söker tillstånd av ren princip.
Ska man behöva tillstånd för att dansa och ha kul på stan ? För det är det Reclaim handlar om, att ta tillbaka gatan, att man ska få dansa och ha kul utan att behöva tillstånd. tror jag
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-05-06 16:23:00
|
KG |
Maria, ska man behöva tillstånd för att dansa och ha kul på stan? Varför måste ni dansa mitt i gatan, så att vanligt folk inte kan ta sig fram? finns det ingen ledig fotbollsplan ni kan dansa på istället?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-05-17 10:57:00
|
David |
Vanligt folk?
|
|