Inlägg #1: Postat: 2002-05-01 23:22:00
|
Anna Li |
Jag skojade bara ;- om anmälninge
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-01 23:57:00
|
tobias |
det är väl en rätt stor skillnad på sånt som anses som lyxvaror och sånt som anses som basvara. en teveapparat är inte längre en lyxvara, det är en basvara som i princip alla har. sådana självklara avgifter som alla betalar bör vi alla dela på, som t.ex. vi gör med lokaltrafik sjukvård och andra saker som vi ser som en självklarhet för alla människor. egentligen borde mycket mycket mer vara helt skattefinansierat.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-02 11:11:00
|
Jesper N |
Hade det varit så att man kunnat välja att inte se de licensfinansierade kanalerna och då slippa betala så hade jag hållit med Anna Li helt och hållet. Tanken med att inte finansiera eländet via skattsedeln är att TV-produktionen skall vara oberoende av regering och riksdag. En fin tanke...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-02 11:29:00
|
David |
Om man inte har råd så betalar man inte. På så sätt blir det dom som har råd som betalar och dom som inte lärt sig ljuga
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-02 21:44:00
|
Anna Li |
Nejdu Tobias jag köper inte att du jämställer TV med lokaltrafik och sjukvård. Grundläggande transport och vårdbehov samt rätten att se på dokusåpa? Då ligger vin och ica närmre till hands. Knappast mer lyxkonsumtion än TV.
David - det har inget med "har råd" att göra. Det handlar enbart om vilka som är fräckast och ljuger bäst. Lovar att du kan hitta många höginkomsttagare som inte betalar TV-licens av olika grumliga ideologiska skäl men egentligen för att de är riktiga roffare
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-11 16:46:00
|
Dr H. Vong, Chinese Government |
On behalf of my government, I would like to express my gravest concerns about Mr Olssons prejudices against the Chinese state. His allegations are totally unfounded; our students are treated with respect and consideration. I suggest Mr Olsson go to China and see for himself. Finally, I find it most disturbing that the Swedish government is not enforcing the regulations regarding charges of television, they certainly also have something to learn from us.
|
|