|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-01 12:28:00
|
|
Robert G Mehlman |
Texten känns en smula för generaliserande, men visst bör män och kvinnor befria sig från förmyndarbehovet. Jag håller med: Kvinnor och män är/borde vara vuxna nog att forma sitt eget liv och fatta sina egna beslut. Allt annat är tragiskt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-01 12:30:00
|
|
Rebecka |
skoj med texter som inte generaliserar så mycket. som denna till exempel. förlåt att jag låter sarkastisk, men jag blir så trött, hur kan du veta hur ALLA kvinnor inom s och v och på sourze vill, jag fattar inte logiken om det nu finns någon.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-01 12:43:00
|
|
anna |
jag tänker inte ens kommentera den här gången. jag blir så trött. vissa människor fattar helt enkelt inte. se mina kommentarer till monica bodlings övriga hundra tusen texter om samma sak ifall ni vill veta vart jag står.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-01 16:33:00
|
|
Jenny N |
Kvinnan, kvinnan, kvinnan, så länge du bara skriver kvinnan och inte föräldrarna kan man ju aldrig ta dig på allvar Monica. Vet du hur barn kommer till överhuvudtaget ? Tror du att det sker genom insemination ?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-01 21:49:00
|
|
MP |
Ja, tänk så tokigt det kan bli ibland. Jag förstår att du vill provocera men detta är ju bara så patetiskt och löjeväckande att ingen årkar bry sig. men jag ska ändå försöka eftersom du verkar behöva lite uppmärksamhet för att bättra på självförtroendet. Det verkar nästan som om du är bitter mot dig själv...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-01 21:49:00
|
|
MP |
...Hade du en dålig dag på jobbet? Blev mannen arg på dig idag. Känner du dig misslyckad som kvinna? Kanske en aning omogen? Seså Monica, det kommer att bli bättre. Tills dess; försök att inte yttra dig för mycket, det blir av någon anledning bara fel.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-01 22:45:00
|
|
Danneman |
Nu kände du dig listig, va? Som vred och vände tills du hittade en paradox.
En norsk applåd till Monica.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-02 10:53:00
|
|
X-man |
"Monica Bodling på Sourze svär som "en hel karl", men fattar inte vad verklig jämställdhet är.
Monica tror inte att andra kvinnor är vuxna. Hon har inte självinsikt nog att inse det. Vad beror det annars på att jämställdheten går så trögt? Kvinnor som Monica själva står, utan att begripa det, i vägen för den VERKLIGA jämställdheten."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-02 12:56:00
|
|
Elin |
Om du hade läst Germaine Greer själv skulle du vetat att kvinnans självständighet knappast är någonting hon erkänner. Dessutom förespråkar hon inte förslaget av samma skäl som du. Hur kan du över huvud taget med att rekommendera en bok du inte har läst??
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-02 12:58:00
|
|
Elin |
I övrigt skulle jag med min egen artikel "Stanna hemma jobb??" som argumentationsgrund vilja veta varför stanna hemma skulle ge ett sånt jävla jämställdhetsskut som du säger.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-02 13:01:00
|
|
elin |
ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT ATT ACCEPTERA ATT EN MÄNNISKA MÅSTE JOBBA FÖR ATT ÖVERLEVA??
FÖRÄLDERN får bestämma hur banet ska tas om hand, hur denne än behagar. Du får stanna hemma med dina ungar för evigt om du vill. Till och med in i döden, eftersom ni med all säkerhet kommer att svälta ihjäl.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-02 13:04:00
|
|
elin |
OCH VARFÖR FORTSÄTTER DU ATT SMUTSKASTA FEMINISMEN NÄR VI KOM FRAM TILL ATT DET VAR MARKNADEN DET BERODDE PÅ?? DETTA HANDLAR INTE OM KVINNORS ELLER MÄNS SJÄLVBESTÄMMANDE UTAN DET FAKTUM ATT BARNEN INTE KAN TA DEL AV FÖRÄLDRARNAS ARBETE PÅ SAMMA SÄTT SOM FÖRR!!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-02 13:07:00
|
|
elin |
dessa omogna, oförståndiga små kvinnor vet för övrigt mer om politik och samhället än du någonsin kommer att bry dig om att ta reda på. jag litar hellre på dem än en hysterisk morsa som ignorerar alla logiska skäl till arbete och dagis för att hon är beroende av sina ungar. dessa meddelanden kommer jag att posta på varje liknande artikel du ger ut.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-05-03 20:14:00
|
|
elin |
nu räcker det. om du kommer med någonting mer som jag redan har svarat på eller kan få svar på genom artikeln så skiter jag i det. då är du av mig officiellt stämplad som totalt körd.
|
| |