"Tjejer i kort-kort förtjänar våldtäkt"

Inlägg #1: Postat: 2002-04-30 09:09:00
Jörgen
Så du sympatiserar mer med hans kompis, som tyckte det var rätt åt tjejen att hon blev våldtagen?
Inlägg #2: Postat: 2002-04-30 09:32:00
Zeid
Läs min kommentar ordentligt Jörgen! Jag tycket att det är ett vidrigt tänkande att skylla på våldtäksoffrets klädsel. Men Ingmar stämplar endast muslimska män med sin text vilket jag tycker inte stämmer med verkligheten. Det finns män från alla nationaliteter och religioner som tänker på detta sätt. Han spelar nu oskyldig som om han inte menade att stämpla en så stor grupp människor med varierande åsikter.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-30 09:46:00
Katarina
Håller med Zeid helt.Kvinnor kan ju mycket väl se det på samma sätt som denne kompis också.
Artikeln är faktiskt fördomsfull och totalt ytlig.Synd eftersom det är en viktig fråga.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-30 12:44:00
Joakim
Jag kan hålla med dig Zeid, den attityden finns tragiskt nog bland många män. Men en stor hake är tyvärr att den är lite väl utbredd bland muslimska män. Jag har hört resonemangen själv, många, många gånger. Och ibland är det så man mår illa.
Inlägg #5: Postat: 2002-05-01 16:07:00
Ingmar R
Zied: Jag förstår inte,.. Jag har aldrig påstått att åsikten inte finns ibland andra kulturer/nationaliteter... Du lägger fördomsfulla ord i min mun.. Jag återkommer med en ny artikel om ämnet inom kort.
Laddar...