Inlägg #1: Postat: 2002-04-29 23:19:00
|
Anna Li |
Anmäler avvikande åsikt. Det är hemskt att föda barn! Det är otroligt härligt när man just har fött barn och fått ett friskt barn. Inget kan jämföras med det!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-30 12:52:00
|
Sanna Parkell |
Är det hemskt för att det gör ont? Eller för att man tappar kontrollen över vad som händer? isst är det efteråt lyckokänslan infinner sig, men hade man kunnat stanna upp mitti tror jag att en enorm stolthet och tillfredsställelse hade infunnit sig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-30 14:22:00
|
Anna Li |
DEt är hemskt för att det kan gå åt helvete samt gör vedervärdigt ont. Efteråt infinner sig stolthet och tillfredsställelse så att det räcker och blir över. Jag skulle absolut inte kunna känna mig tillfredsställd mitt i ett förlossningsarbete - då vet jag ju fortfarande inte om jag ska få ett levande barn.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-30 18:44:00
|
Sanna Parkell |
Jag var nära att förlora min förstfödde, jag sövdes och det fick bli ett katastrofsnitt, ur-akut kallas det också. Nummer två födde jag vaginalt med hjälp av sugklocka, det absolut bästa jag har gjort i mitt liv och nummer tre blev återigen kejsarsnitt, fast på ett tidigare stadium så jag fick vara vaken. Jag avskyr att vara gravid i nio månader, men förlossningen är ju tidsbegränsad.
|
|