Till dig som förstörde mitt liv

Inlägg #1: Postat: 2002-04-29 22:55:00
Oskar S
Anna Li det är inte så enkelt!
Jag tror inte att Elin vill röra upp allting. Det är inte säkert att hon skulle må bättra av det. Svinet kan alltid blåneka och förnedra henne igen, tyvärr.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-29 23:00:00
elin
eftersom jag trodde pâ att att ändâ var mitt fel sâ pratade jag aldrig s mycket om det, men när jag fyllde 12 började jag fatta att det kanske var inte var det, dâ började mina föräldrar försöka flytta mig till en annan skola, men jag fick inte det pga av nÂn jävla regel, vilket kanske iofs var bra i när jag tänker pâ det, inte alltid bra att fly frÂn sina problem
Inlägg #3: Postat: 2002-04-29 23:05:00
elin
men iaf, jag o morsan brâkade med rektorn han är sparkad nu, han hade sympatier i ngt nazi-partimen han sa att det inte fanns nÂrra bevis, andra elver sa att det inte var problem, de andra tv barnen var ju >utvecklingstörda, sâ de kunde inte hjälpa mig, tyvärr. och jag vill inte anmäla honom, detta lÂter sjukt men jag kommer frÂn en mycket liten stad, dÄr han Ár en "respekterad stadsprofil", om jag vill kunna vistas där igen s funkar det inte. men jag planerar min hÄmd, tro inte annat...
Inlägg #4: Postat: 2002-04-30 09:59:00
Anna Li
Han borde inte vara respekterad och du borde kunna vistas där när du har anmält honom. En anmälan i mer "vuxen" ålder borde väga tungt. Fast det är för djävligt att vi inte tar våra barn på mer allvar!

Om du vågar så kommer säkert andra att hänga på - du kan knappast ha varit ensam om att bli trakasserad. Försök höra med ngn i ngn annan årskurs om du inte vill känna dig ensam till att börja med.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-30 09:59:00
Anna Li
Glöm inte att om det är som du skriver så har han gjort fel men inte du och du har inget att skämmas för. Anmäl med huvudet högt och rak rygg!
Inlägg #6: Postat: 2002-04-30 10:02:00
Anna Li
Oskar S! Det är klart att det inte är enkelt - det är jätte, jätte, jätte svårt och kräver massor av mod, kurage och en god självkänsla och en tillit till att man själv har rätt och att man inte var värd det man fick ta emot. Men även om brynjan är gjuten av skräck kan det ibland vara rätt att gå fram rustad, rak och pansarsluten och kräkas ur sig skiten i det knä där den hör hemma.
Laddar...