Abbou, Ahnberg och Modiri!

Inlägg #1: Postat: 2002-04-29 19:05:00
Mikael V
Oskar, jag diggar ju dig också. Fast du skriver på ett annat sätt. Om Abbou, Ahnberg och Modiri är Clash, så är du mer Radiohead. och bägge grupperna är ju kalasbra!
Inlägg #2: Postat: 2002-04-29 19:29:00
Fredrik Jung Abbou
RadioHead. grymt vackra texter jag gillar dem som fan. Pablo Honey speciellt
Inlägg #3: Postat: 2002-04-29 19:35:00
Mikael V
Nu ska jag trada om Alfred igen. När han var nyfödd och absolut INTE ville sova hjälpte det ibland att sätta på High and Dry följt av Fake Plastic Trees. Hade man tur så somnade efter halva Fake, sen gällde det att hinna skruva ner innan volymen ökar där på slutet.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-29 20:42:00
sten
Brorsan sålde bilar och hade fri bensin. Försten kunde inte sova om han inte körde honom i bilen varje kväll.En nio mil så där. Undrar om det var bilen eller bilradion?
Inlägg #5: Postat: 2002-04-29 22:42:00
Oskar S
Yeah!
Vilken fin jämförelse. Jag har alltid gillat Radiohead och identifierat mig med sångaren "Creep" Tom Yorke, även om vi rent utseendemässigt skiljer oss åt markant. Tyvärr blev min OK Computer skiva stulen och sen dess har jag ingen av deras skivor. Jag är rädd att bli FÖR deppig av att lyssna på Yorke.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-29 22:44:00
Oskar S
Musik väcker oroväckande starka känslor inombords och det känns otroligt befriande att du som passerat 40 fast det hade man aldrig kunnat gissa av bilden kan känna lika starkt för punk som när du var ung. Själv tror jag att jag blir en surgubbe som hatar all musik framställd efter sextiotalet.
Jag diggar nog Jazz och klassiskt och gnäller på dagens ungdom. Fan, om man ändå blev som du...
Inlägg #7: Postat: 2002-04-29 22:58:00
Mikael V
Haha Oskar! Du värmer! Jag är förlorad i rocken. Försöker lära mig jazz och klassiskt och visst finns där saker jag gillar. Vivaldi inte särskilt inne va? och Miles Davis alltid inne. Back to rock. Just nu är jag helt inne på Lambchops senaste Kurt Wagner. Lågmäld och magisk och fylld av underfundigheter som: "the last thought you think today has already happen" Sånt gillar jag, nu ska jag bara försöka förstå det.
Inlägg #8: Postat: 2002-04-29 22:59:00
Mikael V
Rättelse "happen" ska förstås vara "happened"
Inlägg #9: Postat: 2002-04-30 01:55:00
charlie
kan ni sluta digga varndra nu, ge upp liksom
Inlägg #10: Postat: 2002-04-30 11:41:00
Oskar S
Hörrdu Micke, vi är korrumperade!
Fast vi har ändå inte nämnt Kyreus en enda gång, så vi kanske inte är alltigenom korrupta...
:-

Lampchop har jag läst mycket om. Om du gillar lågmäld pop vet jag att du hade gillat magnetic fields. Har hört rätt få låtar av dem men de verkar vara bäst när det är killen i bandet som sjunger.
Inlägg #11: Postat: 2002-04-30 11:54:00
Mikael V
Visst är vi korrumperade. Alltid skönt att tanka självförtroende, men du har rätt Charlie, det räcker nu, nu snackar vi musik istället.
Har hört EN låt med MF I dont wanna get over you. Tyckte om den, men det finns så mycket musik och så lite tid. Frustrerande emellanåt.
Inlägg #12: Postat: 2002-04-30 11:56:00
Mikael V
Ett sätt för mig att ha "lite koll" på vad som kommer i skivväg är att köpa UNCUT bra brittiskt magasin. Deras medföljande CD brukar alltid innehålla två tre pärlor och några nya namn man önskar man hade tid att kolla upp.
Laddar...