Gör dokusåpan "Skit i alla ointresserade"

Inlägg #1: Postat: 2002-04-29 14:56:00
Michael Lundahl
Jag håller för övrigt fast vid min åsikt, nämligen den att det är totalt kontraproduktivt att sitta och skriva artiklar där budskapet är "Politikerna skiter i er". Inte en enda gång ser jag en aretikel i stilen "Så här gör du för att påverka. Istället dränks jag bara av såna där fatalistiska och populistiska "Äh, de bara skiter i er"-monologer. Det bara fostrar folk till att skita i allt, speciellt politiken.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-29 16:55:00
Ana Udovic
Vad som är populistiskt eller inte är en väldigt subjektiv bedömning. Populistiskt - betyder det att många läser vad man skriver? I så fall är jag gärna populistisk. Men jag har ett budskap att komma med som behöver höras. Anser jag då. Mejlgrejen hade du rätt i, så jag ändrade i texten.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-01 17:14:00
Michael Lundahl
Ett annat uttryck för "populistiskt" är kanske "Give the public what they want", ett uttryck du säkerligen hört med tanke på att du jobbar inom media. Och publiken vill gärna hära att politiker, myndigheter etc skiter i dem. Det bor en skön slags ansvarsfrihet i det. MAn slipper anstränga sig för man "vet" ju att dte ändå inte är någon idé.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-01 17:15:00
Michael Lundahl
Det är inte alls lika kul att läsa "Om du tar dig tid att snacka med en politiker så lyssnar denne". Då måste man anstränga sig... och händer det inget är man själv delansvarig. Tidningar skriver mycket sällan "Det är DITT fel"... därför att det vill inte publiken höra.
Inlägg #5: Postat: 2002-05-01 17:17:00
Michael Lundahl
Så när du skriver "Politikerna skiter i de unga" så anser jag det vara populistiskt enligt ovan nämnda betydelse... därför att då kan man läsa detta och sedan lugnt och slött luta sig tillbaka och veta "Ingen idé jag gör något... de skiter ju ändå i det". Publiken får vad de vill ha... du har givit dem ansvarsfrihet.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-02 18:05:00
Ana Udovic
Men vänta här. Jag ger inte folk ansvarsfrihet. Demokratin och den allmänna rösträtten ger folk ansvarsfrihet. Alla kan nämligen inte vara lika insatta, det är poängen. Att det är bättre att alla röstar än att de inte vågar rösta för då måste de vara experter först.
Laddar...