Till dig som förstörde mitt liv

Inlägg #1: Postat: 2002-04-29 11:46:00
Danneman
forts Men det finns många sätt att hämnas på, och alla är absolut inte olagliga. Lyssna du på Jenny och Sten. Tänk också på att du gör andra barn som sitter i hans våld en tjänst, så det fyller en hedervärd funktion också. Och kom ihåg det gamla italienska ordspråket: Hämnd serveras bäst kallt.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-29 21:41:00
Jenny N
Min yogalärare brukar säga - Det är inget fel i att vara arg. Det är bra tycker jag. Man blir arg, säger ifrån, sedan är det dags att gå vidare.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-30 11:15:00
Danneman
I det här fallet så handlar det om utsatta barn, som inte har tagit del av yoga-mästares visdom. Här räcker det inte att bli arg och säga ifrån, utan starkare metoder krävs. Det jag skulle föreslå är framförallt att anmäla honom för mobbing - det är ju en hel del som gör nu för tiden för att få upprättelse för enormt psykiskt lidande i skolan.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-30 11:18:00
Danneman
forts Det minsta en sådan anmälan skulle åstadkomma är att problemet och läraren uppmärksammas, och vaksamma ögon kommer att följa honom under hans resterande karriär. Gör du INTE det så är du inte värd någon större sympati, för du låter andra barn utsättas för hans övergrepp.
Laddar...